Avatar billede shaya Praktikant
11. maj 2010 - 19:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Få adgang til min PC harddisk fra min bærbar

Hvordan kan jeg have adgang til min PC harddisk derhjemme, mens jeg er på min bærbar i skolen?

Tak
11. maj 2010 - 19:27 #1
Liiiiidt mere info:

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Hvilken form for (internet)forbindelse ?
Hvilket evt. sikkerhedsprogram ?
Er du igennem en Router ?
...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2010 - 19:51 #2
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
11. maj 2010 - 20:30 #3
220661
Jeg var nysgerrig nok til at prøve, og det virker godt nok, den ene vej. Fra bærbar til stationær. Men ikke den anden vej, selv om jeg er opmærksom på at give begge computere det rigtige ID.
Jeg får besked på at kontrolere internet forbindelsen. Men den er jo god nok, når jeg kan se min stationære.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
11. maj 2010 - 20:47 #4
Jo det lykkedes pludselig, men nu er problemet den anden vej.
Avatar billede mrtn Nybegynder
11. maj 2010 - 20:56 #5
Avatar billede shaya Praktikant
12. maj 2010 - 01:50 #6
Station - Vista
Laptop - Win 7
Fullrate et eller andet. Men jeg tror det er modem. Jeg bruger kabel, haha.
Jeg bruger en belkin router.

jeg ville proeve de der programmer senere. Kan ikke lige nu. Er ikke hjemme. Kommer foerst hjem om 3 uger, men spurgte bare saa jeg ikke behoevede at spoerge naar jeg kom hjem.

Men kan man ikke ogsaa sige at det er det samme som NAS. Fordi jeg gider ikke at koebe NAS og bruge penge paa det. Jeg ville bare bruge min stationaer. Hvad synes I?
Avatar billede thov Forsker
12. maj 2010 - 13:04 #7
Kan du læsse din el-regning over på andre ?

For forskellen i strømforbrug mellem en NAS og en stationær computer, er så stor, at udgiften til en NAS, kan være tjent hjem på kortere tid end du tror.
Avatar billede shaya Praktikant
13. maj 2010 - 15:34 #8
Er det rigtig? Saa det er bedre hvis jeg koeber en nas ikke ogsaa? Oh ok, tusind tak.
Avatar billede shaya Praktikant
13. maj 2010 - 15:35 #9
Alle dem der synes der fortjener point, send et svar.
Avatar billede thov Forsker
13. maj 2010 - 16:39 #10
Min gamle NAS (Med en enkelt 3,5" harddisk) trækker 12W.
Kører den 24/7 i et helt år, koster det ca. 200kr. i strøm.

En ganske almindelig desktop computer kommer uden besvær op på det tidobbelte, så der vil være omkring 1800.- at spare på et enkelt år.
Avatar billede shaya Praktikant
14. maj 2010 - 02:19 #11
Woooow. Vidste jeg ikke. Tusind tak. Jeg er virkelig taknemmelig. Tusind tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:39 #12
Fik du det til at virke med TeamViewer, så vil jeg godt være med point. Hvis ikke se bort fra dette svar.