Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
11. maj 2010 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

onmouseover / -out virker i IE men ikke i FF

Jeg har et link på min side, hvor jeg gerne vil have skjult stien. Jeg har indsat fgl.:

onmouseover="window.status = '';return true" onmouseout="window.status = '';return true"

og det virker fint i IE men ikke i FF (jeg bruger version 3.6.3)

Nogen bud?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2010 - 13:41 #1
som der står
"This functionality has been disabled in newer browser versions due to abuse."
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2010 - 13:47 #2
I firefox kan du manuelt slå det til på din egen - men ikke på andres.
Funktioner/indstillinger/indhold/avanceret javascript - sæt hak i 'ændre tekst i statuslinjen'
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
11. maj 2010 - 15:17 #3
hmmm ... trist :(
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2010 - 16:33 #4
kan du ikke i det ene link lave en detalje:
i link (<a href) har du din ommouseover/out plus en onclick. Denne kalder så et javascript, der hedder noget neutralt, og dette javascript loader den side, der skal vises. Så vil du kun få vist den aktuelle sides navn, og ikke linket.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <title></title>
<script type="text/javascript">
function skift() {
location.href="skifttil.html";
}
</script>
</head>
<body>
tekst <a href="#" onMouseOver="window.status=''; return true;" onMouseOut="window.status=''; return true;" onClick="skift();">klik status</a> tekst
</body>
</html>
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:49 #5
Vist på tide at lukke, problemet blev ikke løst da det ikke var muligt, men tak for hjælpen og smid et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2010 - 10:57 #6
bare læg svar selv, og luk...
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
04. oktober 2010 - 10:54 #7
som du vil