Avatar billede lunddata Nybegynder
11. maj 2010 - 09:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk åbne og logge på computer

Findes der en måde til at en computer automatisk tænder og logger på med brugernavn og password til et netværk og i bekræftende fald hvordan. Et stort ønske således at en infoskærm ikke hver morgen mauelt skal startes op.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2010 - 09:14 #1
fysisk skal du selv tænde for pc
men resten gøres sådan her

http://wiki.ljackson.us/Control_Userpasswords2

i win 7 skal det gøres fra kør der skal tilføjes

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/209-tilfoj-kor-til-startmenuen-i-windows-7

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2010 - 09:59 #2
eller på
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
henter du Tweak UI (se menu i højre side)
deri kan du under logon sætte den til autologon på en valgt bruger.

på vista/win7 er opskriften
  1.
      Click on Start, type the following command in the search box, and then hit the Enter key.

      netplwiz

      This command will load the Advanced User Accounts control panel.
  2.
      In the Users tab, uncheck the box next to Users must enter a user name and password to use this computer.
  3.
      Click on the Apply button at the bottom of the User Accounts window.
  4.
      When the Automatically Log On dialog box appears, enter your password in the two fields where it's asked and then click OK.
  5.
      Click OK on the User Accounts window to complete the process.

      From now on, when your PC starts up, Windows Vista will log on automatically.
Avatar billede helt83 Nybegynder
11. maj 2010 - 10:09 #3
Hej

Er næsten sikker på at du kan indstille din bios til at tænde din computer på et bestemt tidspunkt.

mht login, hvad bruger du af styresystem: XP, Vista Win 7 ???

Med venlig hilsen

Helt83
Avatar billede lunddata Nybegynder
11. maj 2010 - 10:28 #4
Styresystem er XP. Maskinerne står udelukkende kun til at skulle køre på nettet og hente en eneste web-side
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2010 - 12:12 #5
du kan fra bios sætte maskiner til 'wake on lan' og så lave et kald til maskinerne fra en lokal server - det vil sætte gang i dem, og så kan de hente siden.
19. juni 2010 - 09:35 #6
... kontrolpanel - brugerkonti - fin den bruger der hedder noget i retning af [.NET*] og SLET den HELT så der kun er én bruger (din) tilbage. Den bruger skal så ikke have noget kodeord/password...

Så vil XP automatisk logge ind i den bruger ved startop ...

---

Opret en lille side.cmd fil indeholdende:

@echo off
cls
echo ====================
echo = Vent Venligst... =
echo ====================

:loop
ping -n 1 [den-web-side-der-skal-vises] >nul
echo = Afventer Internetforbindelse...
if errorlevel 1 goto loop

cls
"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -k [den-web-side-der-skal-vises]"

goto loop

Læg denne side.cmd fil som en GENVEJ i startup mappen

Pointe:
* Checker først - og evt. afventer - om der ER (web)forbindelse
* Starter op i FULD skærm billed uden IE menuer mm.
* Hvis brugeren finder på at lukke siden [Alt][F4] starter den bare op igen.

---

Skal du vide mere ???
Avatar billede lunddata Nybegynder
08. oktober 2010 - 17:12 #7
Hvem vil have point. I fortjener alle ..
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2010 - 17:23 #8
hold mig ude... #6 er optimalt.
08. oktober 2010 - 19:40 #9
Ping...
(Dette er så et [svar]...)
25. juli 2011 - 21:25 #10
Ping [2] ...
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2011 - 07:36 #11
ok