Avatar billede Redniv Nybegynder
10. maj 2010 - 22:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Verbatim NAS og iTunes

Jeg har købt en Verbatim NAS netværksharddisk og vil gerne bruge den indbyggede iTunes server. Jeg aktiverer den i opsætningen, men derfra sker der ikke noget. Det skulle være så let, siges det i omtalen af NAS´en men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har Windows 7, men det burde vel ikke være et problem. Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. maj 2010 - 10:17 #1
Hej

Hvis du har aktiveret iTunes Service i NAS'en burde den dukke op i iTunes Menu til Venstre, du skal huske at iTunes skal være sat op til og søge efter fælles mapper under fanen Deling. På min (Synology DS107+) hedder mappen Serverens navn, og ved og åbne denne mappe har jeg adgang til mit musik på Serveren.
Avatar billede Redniv Nybegynder
12. maj 2010 - 11:07 #2
Tak for svaret. Det er korrekt, at jeg kan se den når jeg åbner iTunes, men derfra og til at få flyttet musikken over på NAS´en er der en bid vej. Jeg prøver dit forslag om at henvise til NAS i iTunes under deling.
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. maj 2010 - 11:26 #3
Din musik skal ligge i en bestemt mappe på NAS'en så iTunes kan se den, på en Synology skal musikken ligge i mappen "music" ellers virker det ikke.
Avatar billede Redniv Nybegynder
12. maj 2010 - 20:08 #4
Jeg har bøvlet med det uden resultat. Jeg får NAS frem i iTunes, men jeg kan ikke få lagt musikken det rette sted. Jeg har prøvet at ændre opsætningen i iTunes så den viser direkte til Musicmappen i NAS, men uden resultat. Ikke engang ved almindelig kopiering ind i rette mappe i NAS virker.
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. maj 2010 - 22:07 #5
Ok lyder mystisk, jeg har ikke ændret på noget i iTunes og det virker fint her.
Hvilket fil format bruger du? jeg bruger MP3 og dem har iTunes ingen problemer med og finde, så længe de ligger i mappen music.
Avatar billede Redniv Nybegynder
13. maj 2010 - 11:32 #6
Det er også mystisk. Jeg har også mp3 filer og nu hvor alle stier peger mod musikmappen i min NAS, burde den jo klare det automatisk. Jeg kan se alle musiknumrene i NAS/public/music, men de kommer ikke frem i iTunes, hvor NAS Music Box findes. Det mystiske er dog at der er enkelte numre som kommer frem, og det fatter jeg ikke - alle er i samme format. Jeg har ændret indstillinger i iTunes, så iTunes Media nu ligger i NAS/public/Music, men jeg er i tvivl om det er rigtigt.
Avatar billede 50ccm Juniormester
13. maj 2010 - 11:49 #7
Nu kender jeg ikke omtalte NAS i detaljer men på min Synology hedder stien ikke NAS/public/music men NAS/music, har du ikke en mappe på roden af serveren der hedder music, mappen er sikkert oprettet af serveren ved install.
så vidt jeg ved er mappen public til offentlig FTP trafik, har du selv oprettet mappen music i mappen public?

Mappen music er på min server med små bogstaver, retter jeg den til Music med stort virker det heller ikke.
Avatar billede Redniv Nybegynder
14. maj 2010 - 15:56 #8
Min er født med 3 mapper, hvor den ene hedder public og i den ligger Music. Jeg kan se at alle musiknumre ligger i mappen, og jeg viser direkte hen til den i iTunes, men der er ingen musik. Albumtitler og det enkelte nummers titel er der, men selve musikken er der ikke, eller det  vil sige de fleste er der ikke. Det er lykkedes mig at få noget musik flyttet - jeg ved bare ikke, hvordan og hvorfor. Der er også en mappe med navnet music, altså med små bogstaver. Nu prøver jeg at lægge dem ind i den mappe med små bogstaver og se hvad der sker. Foreløbig tak for dine råd.
Avatar billede Cikija Nybegynder
06. august 2010 - 10:31 #9
Jeg har selv en Qnap, og Windows 7.
Der kommer ikke nogen Nas frem i Itunes.
Min kone har en pc med XP, samme version Itunes som jeg, og der kommer Nas'en frem.
Kan det mon være Windows 7 der spiller os et puds?

Det skal lige siges, at jeg kan klikke på fil i Nas, så åbner den Itunes, og afspiller. Men jeg kan ikke vælge filer fra Nas'en i Itunes, som min kone kan.
Avatar billede 50ccm Juniormester
06. august 2010 - 13:53 #10
Jeg har ingen problemer i windows 7, men du skal gå ind under kontrol panel/netværk og Delings Center/rediger avanceret delings indstillinger og der aktiverer netværks registrering, så burde din Windows 7 kunne se din NAS, og andre computere kan se din Windows 7 maskine.

VH
50ccm