Avatar billede lesupport Nybegynder
10. maj 2010 - 17:17 Der er 3 kommentarer

Hvordan vurdere man værdien af et website?

Hej eksperter!

Jeg vil hører om der er nogen af jer, som ved hvordan man vurdere værdien af et website? Jeg ved selvfølgelig at faktorer som antal brugere, antal aktive brugere, domæne, e-mail adresser, besøgende, artikler osv. har en væsentlig betydning. Men hvordan sætter man pris på disse faktorer? En kilde fortæller mig at en e-mail adresse har en værdi på 1-2 kr. en anden kilde siger noget andet. Er der en skala man kan måle ud fra eller er det en subjektiv vurdering?

Jeg er meget nysgerrig da jeg om 1-2 måneder lancere et community site, for business og iværksætter orienteret mennesker.

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2010 - 17:22 #1
Umiddelbart lyder det totalt hul i hovedet at saette en fast pris paa email adresser, antal besoegende om dagen.

Varedien maa afhaenge af hvilken indtaegt der kan genereres ud fra web sitet.

Den afhaenger naturligvis lidt af antal brugere, men ogsaa af hvilket indhold der er og hvilken slags brugere der er.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
10. maj 2010 - 20:20 #2
internetstatistik.dk forsøger at give et forslag til en værdi af en hjemmeside, om den kan bruges til noget ved jeg ikke.

Men nu en meget fun side,
http://internetstatistik.dk/eksperten.dk/
Avatar billede intenz Novice
11. maj 2010 - 23:04 #3
Det kommer fuldstændigt an på målgruppen til websitet, altså hvem de besøgende er.

Hvis det er hr. og fru. danmark, dvs. en total blandet flok er værdien mindre end hvis det er en meget præcis målgruppe, og især hvis det er en købe-stærk målgruppe.

F.eks. et site der henvender sig til aktionærer med f.eks. 10.000 registrerede emails på et nyhedsbrev har større værdi end 10.000 registrerede på et nyhedsbrev på et site med forum for folk der holder kat (f.eks.).

Som der bliver skrevet kommer det an på hvor mange penge der kan tjenes på siden. Ikke hvor mange besøgende den har.