Avatar billede futte850 Nybegynder
09. maj 2010 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gradient med flydende overgang

Jeg bruger tit gradient til mine baggrunde og har det store problem, at når jeg bruger gradient, så laver den altid en meget hakkede overgang i stedet for flydende..Ved nogen hvorfor ???

se dummierun.dk
Avatar billede hcma Novice
10. maj 2010 - 18:41 #1
bruger du web-safe farver ??
Avatar billede futte850 Nybegynder
10. maj 2010 - 19:12 #2
aner faktisk ikke hvad det er..!! Ved bare, at når jeg laver gradient med photoshop, så ser billedet ret hakkede ud i stedet for en flydende overgang.
Avatar billede hcma Novice
11. maj 2010 - 16:37 #3
prøv lige at åbne din farvepalette og check om der er sat flueben helt nederst i Web Safe
Avatar billede futte850 Nybegynder
13. maj 2010 - 15:10 #4
Hvis jeg sætter kryds i only web colors. Så for jeg færre farver at vælge imellem..!!

Virker stadig lidt mærkeligt at jeg ikke kan lave en flydende overgang med gradient.. Det er jo bare et billed og efter mit hoved hvis det er et billed kan man bruge lige så mange farver man vil..!!
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2010 - 15:30 #5
korrekt, jeg ville bare checke om der allerede var sat flueben ved web safe colors, hvilket kunne have forårsaget den hakkede overgang.
Avatar billede alca Nybegynder
17. maj 2010 - 15:17 #6
Du mangler flueben i "Dither" under dit gradient tool?
Avatar billede futte850 Nybegynder
10. juni 2010 - 20:44 #7
Nej desværre.. jeg har tjekket og dither er slået til.
Hvis det kan hjælpe lidt, så kan jeg sige at det kun er når jeg gemmer billedet at den viser det hakkede.
Avatar billede rolfie Nybegynder
10. juni 2010 - 21:50 #8
Det er fordi du gemmer som .gif - Det giver dig "kun" 256 toner at spænde over - Det samme kan også ske hvis du gemmer den i "for lav" kvalitet jpg hvor den forsøger at reducere antallet af informationer den skal gemme.

Løsningen er en relativ høj kvalitets jpg eller png-24
Og med en 2px bred baggrund skal du vist ikke bekymre dig om at filen bliver for tung;o)

Rolf