Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 09:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori: jQuery ?

Fordi det "bor" i javascript-kategorien idag
- men faktisk er så, lad os sige "specialiceret", at det knap nok er genkendeligt som javascript.

Endnu et eksempel fra idag:
http://www.eksperten.dk/spm/909097

Jeg åbnede det, som den gode borger jeg er, men fattede hat ?

(Om så den nye kategori skal ligge "under" javascript eller ved siden af...)
Avatar billede intenz Novice
11. maj 2010 - 23:24 #1
Jeg tror ikke helt jeg er enig, ikke at jeg ikke kan se pointen i din argumentation, men alligevel...

jQuery er jo stadig javascript, men bare et framework hertil, og der findes mange andre, både til javascript og andre sprog. Så hvor skal grænsen gå?

Jeg tror der ville være to negative konsekvenser.

1. Mange der ikke lige så kategorien vil alligevel oprette spørgsmålet i javascript kategorien, og vi ville derfor få flere 'oprettet forkert, lukker igen' typer spørgsmål.

2. Der ville være mindre opmærksomhed på spørgsmål i en jQuery kategori, da der nok ikke ville være så meget aktivitet som i javascript kategorien, og de kvalificerede brugere der kunne hjælpe vil måske ikke få øje på spørgsmålene derinde.

Derudover mener jeg heller ikke det er problem generelt at have jQuery spørgsmålene blandet med de 'almindelige' javascript spørgsmål.

Det kan også hjælpe med at sætte fokus på jQuery som (efter min mening) er overlegent på mange måder i forhold til alm. javascript, og derved kan hjælpe med at løfte mange brugeres niveau indenfor javascript, ved at de får kendskab til mulighederne gennem de stillede spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 08:57 #2
Rimelige argumenter, jeg er enig.
Og tilsyneladende, ikke noget brændende spørgsmål..

Læg et svar så får du hele potten : )
Avatar billede intenz Novice
12. maj 2010 - 10:08 #3
:)