Avatar billede awolff Nybegynder
07. maj 2010 - 18:46 Der er 7 kommentarer

Køb af trådløst netkort? (til stationær pc)

Hejsa, jeg har følgende problem, jeg ved INTET omkring netværk eller trådløst netværk.

Her i huset har vi lige fået TDC home-trio trådløst internet og alt der følger med, kan desværre ikke finde mere præcist specifikationer på den router end dette link:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20801

Men jeg er ude efter et godt internt trådløst netværkskort til at logge på internettet, PCI port altså...

Har lige købt denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=673797 , men blev forfærdelig skuffet over dens ydelse, og har ladet mig fortælle at de interne kort man smider i maskinen med antenne bagpå kabinettet har bedre ydelse, men hvad for et skal jeg så vælge?

På forhånd tak & god weekend!
07. maj 2010 - 20:20 #1
...forfærdelig skuffet over dens ydelse... - på hvilken måde ???
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
07. maj 2010 - 20:29 #2
hvad forventer du da af et netkort ?
Avatar billede kimtheman Novice
07. maj 2010 - 20:43 #3
Tja bruger da somme tider sådan en dims og den virker da kanon..

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DWA-140&sp=all&pid=381941

Ellers skulle sådan en karl vel kunne gøre det

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DWA-547&sp=all&pid=234805

Men bare for en god ordens skyld. Hvor langt er der ca. fra routeren til computeren der skal bruge den trådløse forbindelse?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2010 - 20:47 #4
hvor langt er du fra router?
er du i samme lokale?
hvilken hastighed har du hos tdc?

TDC: "I TDC Boxen er der indbygget både modem, router, switch, firewall, VoiP telefonadapter (ATA) og 802.11 b/g trådløs radio."
Du kan altså ikke komme op over en g-hastighed - det er 54mbps, og med et par pc'er på, og lidt tale frem og tilbage, så får du næppe på noget tidspunkt mere end maks 20mbps. Hvis du har købt en 5mbit linje, så er du så nede på de 5mbps - dvs downloadhastighed på typisk 450 (fratrukket stopbit, og omregnet fra bit til byte).
07. maj 2010 - 21:04 #5
Ska' vi lige have <awolff> på banen igen ???
Avatar billede awolff Nybegynder
08. maj 2010 - 13:22 #6
Undskyld allesammen, jeg skrev faktisk et svar igår til tråden fra det stabile internet... som åbenbart ikke gik igennem, nuvel...

Der er ca 3 meter fra router til min computer, igennem 2 vægge.

Forbindelsen lige p.t er en 2mbit ned / 1mbit op.

Den skuffer på den måde at jeg konstant bliver smidt af, og kan ofte intet signal få, hvorimod de 2 andre laptops i huset ingen problemer har, jeg har så kigget på kanal brug af routeren, og kunne se den delte signal på kanal 8-9 med 2 andre routere i området, hvorefter jeg skiftede den ned til signalbrug på kanal 1, de 2 andre laptops kører stadig fint, hvorimod min stationære med det usb kort på ingen måde vil lege med, og jeg forstår det bare ikke!

(skal tilføjes jeg kører med windows 7 64bit styresystem), de 2 andre laptops kører med windows vista.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2010 - 20:52 #7
mit netkort kan ikke lide de lave numre, så jeg kører på kanal 11. Det virker her. Du skal typisk bare ligge 2 numre væk fra de mest støjende.