Avatar billede hermann1 Nybegynder
07. maj 2010 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Control Panel åbner ikke i IBM ThinkPad T43, - XPservice pack 3 er installeret for længe siden.

Control Panel åbner ikke i XP.
Når der trykkes på: Angiv program mode og standard (control.exe) svarer den: Denne handling er blevet annulleret p.g.a. begrænsning på computeren. Kontakt system administrationen.

Jeg kan nu ikke fjerne programmer eller gå ind i mus, display osv.

Opstod efter at RAM i bunden på T43 var ude og ved opstart døde den. Fik maskinen opstartet i safe mode.

Kan control.exe geninstalleres?
Eller hvad skal jeg gører?

mvh
Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 15:50 #1
Control.exe skal ligge i system 32 mappen på c drev.
Ville først anbefale at lave en repair af xp. Men så skal du hele møllen i gennem med opdateringer igen. Har du basckup af de ting du er bange om på pc?
Man kunne forsøge at finde control.exe på xp cd rom, og kopiere den ind i destinationsmappen. Det skulle du kunne gøre fra fejlsikret tilstand. Skal gøre opmærksom på dette er et forsøg, som jeg ikke er 100% sikker på, men det var da et forsøg værd.
Har før hentet systemfiler til et styresystem, hvor det fungerede sååå måske.
Men det betinger backup.
Ellers vil jeg anbefale dette:
Repair Xp:http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm
+ herefter en masse opdateringer til XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2010 - 16:06 #2
Link til en side der har en tool til at reparere fejl i control.exe.
http://www.repairerrorquick.com/ttfix-missing_control.exe_error-zz0001
Kender ikke side eller tool må jeg dog bemærke.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:34 #3
Hvad endte denne med?
Avatar billede hermann1 Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:43 #4
Ingen løsning modtaget 5. oktober 2010.
mvh
Jørgen
05. oktober 2010 - 18:04 #5
PS: En anden gang kan du jo vende tilbage med det 'samme' og fortælle os at "Foreløbige er det ikke løst, andre forslag ?" ... istedet for at vente uden af sige/skrive noget som helst i laaaaaaang tid. Og så bare lukke BANG...
Avatar billede hermann1 Nybegynder
07. marts 2011 - 23:28 #6
Da jeg kørte SpyHunter 4 fortalte den mig at Control.exe var deaktiveret. Ved at sætte et flueben i aktiver, forsvandt mit snart 1 år gammelt problem.
mvh Jørgen