Avatar billede iverliin Nybegynder
05. maj 2010 - 21:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kabeltilslutning fra pc til tv

Hej!
Er der nogen der ved om det er muligt at få et ordentligt billede igennem et hdmi kabel i fuld hd over 25 meter.
Hvis ikke er det da muligt på anden vis.
S video er måske en mulighed, men den kan vel ikke bære fuld hd.
Der er lydkabel til reciver.
MVH. Iver Liin
Avatar billede old_dane Nybegynder
05. maj 2010 - 21:20 #1
sådan et kabel vil koste kassen. prøv at se hos www.sandberg.dk han har en trådløs løsning til ca 700 kr.
Avatar billede iverliin Nybegynder
05. maj 2010 - 22:31 #2
Hej Old_dane!
Tak for link.
Der er undersøgelser der viser at det ikke er di store forskelle på kvalitet af kabel i forhold til pris.
Måske der er over så stor en afstand.
Det vil jeg gerne vide om der er nogen der har afprøvet.
MVH Iver
Avatar billede Bodillen Nybegynder
05. maj 2010 - 23:55 #3
Har det billigste kabel på 15 m, jeg kunne finde (ca 250 kr), det fungerer upåklageligt. Hvis det kniber med de 10 ekstra m, kan du købe en signalforstærker, fx http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_booster_531_da/
Avatar billede iverliin Nybegynder
06. maj 2010 - 17:52 #4
Hej Bodillen!
Tak for henvisningen, jeg vil prøve at købe et kabel, så må jeg se om det dur. Ellers er der jo løsningen med en forstærker.
Det var en god løsning tror jeg.
MVH Iver Liin