Avatar billede hjalten5 Nybegynder
05. maj 2010 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Backup løsning til Windows, a la time machine?

Hej eksperter.
Jeg leder efter et stykke software, der i samarbejde med en ekstern harddisk kan holde styr på backup af dokumenter og mails fra en windows maskine, der kører vista og office 2007. Det er arbejdsdokumenter, dvs det fylder ikke alverden, men det er vigtigt at jeg kan få lavet backup ugentligt, gerne automatisk og enkelt. Mine mails henter jeg fra mit firmas server ned i Outlook, og det vil jeg gerne have backup af, da firmaet kun gemmer de sidste 20 dage på serveren.

Håber nogen kender til et godt alternativ. Det må gerne være betalingssoftware. Alternativt kan jeg skifte til Windows 7, hvis det har bedre backup-integration. Tak for hjælpen. MVH
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2010 - 15:15 #1
du behøver ikke den betalte pro-version.
http://allwaysync.com/
den sætter du bare til envejs-synkronisering (fra pc til backup).
Så finder den de ændrede filer, og kopiere dem over.
Du vælger bare en eller flere mapper, der skal holdes synkrone.
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
06. maj 2010 - 12:58 #2
virker den også med mail? det ser lovende ud. mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2010 - 13:28 #3
den kan 'det hele' - men kun med lukkede filer - dvs ikke mail-filer mens mail-programmet er åbent.
Så for en optimal kopi skal man lukke alle andre programmer mens den kører (det tager ikke lang tid).
Avatar billede agustgudbjornsson Nybegynder
19. maj 2010 - 08:59 #4
Avatar billede nissen2630 Novice
05. februar 2011 - 19:10 #5
Hvad med synstoy fra Microsoft.

Den kan en hulens masse.

Pssssst !
Var det ikke en ide at se lidt på denne liste : http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hjalten5

Det fremmer tit hastigheden for en løsning på det problem man står med.

Hvis du er i tvivl om hvordan man afslutter sine spørgsmål bør du læse : http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2