Avatar billede kronsj Nybegynder
04. maj 2010 - 11:58 Der er 1 løsning

Oracle connection med SSH-tunnel

Jeg står og skal connecte til en Oracle 11g database, via en SSH-tunnel. Via SQLPlus går det fint med følg kommendo:
sqlplus.exe bruger/pwd123@127.0.0.1:1521/dbtest

ud fra det, virker det som om at der er hul igennem tunnellen. Men når jeg så prøver at teste connection via min ODBC-configuration, får jeg fejlen
ora-12504: TNS:listener was not given the SERVICE_name in  CONNECT_DATA.

konfigurationen i min tnsnames.ora ser således ud:
(DESCRIPTION =
    (ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = 127.0.0.1)(PORT = 1521))
    (CONNECT_DATA =
      (SERVER = DEDICATED)
      (SERVICE_NAME = dbtest)
    )

som SSH-tunnel klient bruger jeg PuTTY.

Er der nogen der, ud fra ovenstående, kan se hvor langt jeg når?
Ved om det er en listener på databaseserveren der ikke er startet - hvilket lyder mærkeligt når sqlplus kan connecte

og i bedste fald ved hvordan jeg kommer igennem med odbc-forbindelse.
Avatar billede kronsj Nybegynder
04. maj 2010 - 13:52 #1
Løsningen blev blot at slette odbc-konfigurationen og oprette den igen.

Hvis nogen skulle støde på lignende problem, er her et link der måske kunne bruges:
http://forums.oracle.com/forums/thread.jspa?threadID=489837&tstart=89

Case closed.