Avatar billede lindasander Nybegynder
30. april 2010 - 15:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fået ældre computer af firmaet

Hej med jer.

Kan i hjælpe mig, jeg har fået en ældre bærebar computer fra mit firma, da jeg fik den fungerede den ok, men da jeg vil ændre installationen fra en engelsk til dansk version af XP, kom problemerne.
Først blev XP styreprogram installeret, derefter kom Office XP, under installationen skulle Microsoft kontaktes for at få en licens nøgle - skyldes det, at der er flere i familien som bruger cd´er??? - efter endt installation kunne jeg ikke komme på bl.a. netværket (trådløs Balkin).
Har fået oplyst at det var en restore cd som skulle benyttes og ikke Microsoft cd´er, men da det er en gl. firma computer eksister der ikke restore cd´er, har spurgt men de har et "image" som bliver brugt, har jeg fået oplyst.

Mit spørgsmål er om der er andre muligheder, som kan få min bærebar til at fungere.

Computer Data:
HP Compaq nc62207
s/n CNU52334GG

Mange tak for jeres opmærksomhed.

mvh.

den naive
Avatar billede larsne Nybegynder
30. april 2010 - 15:49 #1
Jeg antager at du er i besiddelse af en windows xp installations cd?

Jeg vil foreslå at du laver en ren installation af xp, evt. formatere harddisken forud så der ikke er noget af det gamle tilbage. Hvis du vil bruge office er det så nødvendigt at du også har installations cd til det.

Problemet med det trådløse netkort skyldes formentlig en manglende driver. Du kan hente compaq drivere på HP's support side http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html
Avatar billede heibergg Nybegynder
30. april 2010 - 16:08 #2
Er det en flersproget version som sad i computeren da du fik den?
Eller har du installeret med en dansk windows?
Hvis det er det sidste, så er du nød til at få en ny nøgle, da licensen var til den windows, som sad i.
Og man kan ikke bruge en windows på mere end een computer.
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 19:00 #3
Hej.

Jeg tror du har tastet et forkert produktnr på computeren, HPs plejer kun at have 3 eller 4 tal. Fx WC160EA og så har de også et andet navn fx Pavilion dv7-3117eo.
Dette kan bedre hjælpe os med at finde driveren til dig.

Umiddelbart går jeg udfra at du har benyttet den Windows nøgle som står i bunden af ompueren, og at du har en Windows CD der matcher denne i sprog og version (fx dansk Windows XP Professional)?
I så fald så skal du blot ringe til Microsoft på det nr der oplyses på skærmen hvis man vælger telefonisk aktivering, så får man fat i en computer hvor man taster det installations id ind som står på skærmen. Herefter får man en ny kode som tastes ind, og så kører det igen. Nogle gange skal man have fat i en person derinde, men det er kun i sjældne tilfælde at det automatiske system ikke er tilstrækkeligt.

Jeg håber vi hører når det er løst eller hvor langt du er.

Hilsen
Mikael
Avatar billede lindasander Nybegynder
01. maj 2010 - 17:17 #4
Hej med jer.

Tak for svarende.

Ja.. fejl i min oplysning vedr. computer type.
det rigtige navn HP Compaq nc6220 - undskyld!!

Min formulering har ikke været forståelig nok, for det første jeg gjorde var at installere/overskrive en engelsk XP, som var på computeren, med en dansk, for derefter at lægge dansk Office ind. Programmerne (xp) fungere ok men det er netværkskortet den ikke kan finde - har fået oplyst at det skyldes manglende restore cd - Har installeret HP Wireless Assistant som oplyst at netværkskort ikke er på maskinen, hvad ikke er korrekt da den på tidligere tidspunkt var tilsluttede firmas netværket.

mvh.
dn
Avatar billede scory Nybegynder
01. maj 2010 - 22:36 #6
Ja, der ligger 3 drivere til netkort under "Driver - Network". Du skal nok installere "Intel PRO/Wireless Drivers" eller "Broadcom Wireless LAN Driver". Prøv dig frem :)

Desuden sidder der også på mange computere et knap på kabinettet, som kan aktivere og deaktivere det trådløse netkort. Se fx side 1-16 og 1-17 her:
http://kortlink.dk/7qqa

Hilsen
Mikael