Avatar billede switzer Nybegynder
30. april 2010 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm når computer starter

Hejsa

JEg har et problem med min bærbare computer. Det er en Zepto Znote 6525WD med windows XP. Når jeg tænder for den kan jeg høre at computeren starter op som normalt, men skærmen reagerer slet ikke. Skærmen forbliver sort og ser slet ikke ud til at tænde.

Er der noget jeg kan gøre? Er grafikkortet stået af? SKal jeg sende den til rep. eller smide den ud af vinduet?
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 15:11 #1
Enten er det den forbindelse der er mellem skærmen og den bærbare der er i stykker, hvilket sker ofte. Ellers er det muligvis bare skærmen. Det koster ca. 1800,- for en ny skærm til zepto laptops. Tror en rep af forbindelsen kommer til at koste dig 500,-.

Computerplanet.dk på Frederiksberg kan finde fejlen for 99,-.
De er en af de eneste steder der reparerer zepto laptops, har selv arbejdet der i noget tid.

Hvis det er skærmen, ville jeg smide den ud af vinduet, som du selv siger.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 15:14 #2
Smæk en skærm på i VGA porten på laptopppen og se om der kommer et billede frem!
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. april 2010 - 15:17 #3
Ville ønske der var en rediger knap til ens posts -_-... Jeg er trigger happy...

Nåmen nogle laptops skifter automatisk over til den eksterne skærm der sættes til. Nogle skal man trykke fn+f3 til f9.. Der er som regelt et skærm ikon på tasten.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2010 - 15:38 #4
Jeg har haft samme maskine, samme fejl - det hjælper ikke noget at sætte en skærm i VGA stikket, det er simpelhen bundkortet der er gået.

Ved der er flere her på E der har haft smme fejl/spørgsmål og resultatet er detsværre det samme.
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 18:54 #5
Det kan også være fordi batteriet er gået helt dødt, prøv derfor at fjern batteriet og strømforsyningen. Dernæst vent 30sek og sæt kun strømforsyningen i og tænd igen.

Nogle gange virker dette hvis batteriet er helt tømt for strøm.

Hilsen
Mikael
Avatar billede switzer Nybegynder
08. maj 2010 - 09:32 #6
Hejsa
Jeg forsøgte at tænde den igen efter et stykke tid den bare havde stået. HEr tændte den normalt og skærmenvirkede igen...jublende tænkte jeg så at alt var iorden...alt virkede jo igen.
Dagen efter virkede den ikke igen...dvs sort skærm. Jeg har forsøgt atstarte den op med jævne mellemrum, men den har bare sort skærm.
JEg har forsøgt at sætte en ekstern skærm til via vga-porten og trykket heftigt på fn-skærmknap og der sker ingenting. Computeren starter dog stadig op som normalt(ifølge de lyde den nu kommer med) men skærmen er stadig ikke reagerende.
Avatar billede scory Nybegynder
08. maj 2010 - 18:24 #7
Hej,

det lyder som en løs forbindelse til skærmen eller anden defekt af den art, der skal desværre nok en der kan sit kram til at reparere den.

Hilsen
Mikael
Avatar billede switzer Nybegynder
03. maj 2012 - 13:57 #8
lige en afsluttende bemærkning til sagen.
Sendte min computer til computerplanet som efter et par måneder kunne konstatere at grafikkortet var gået. Efter nogen tids diskussion ville de fikse det for ca 1000 kr.
jeg betalte og de sendte den tilbage.

Computeren kom tilbage og virkede desværre ikke.....godt nok var der liv i skærmen men den viste kun sne og et forvrænget billede. efter en genstart var der sort skærm...ikke slukket skærm men den var tændt uden at vise noget.
Der var tryk skader på skærmen og kabinettet var i stykker. Der var nogle knapper på fronten som var trykket helt ind i computeren.
Dvs en meget skadet og ikke virkende computer.

Efter mange gentagne forsøg på at få computerplanet til at bare anerkende at de har haft noget med min computer at gøre har jeg opgivet og indset at de 1000 kr. nok er tabt for evigt :-(