Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. april 2010 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Gemme ændring på faktura

Hej alle,

Jer er inde og vil lave en mindre ændring på et standardfakturaen i C5 light 2010.

I konsollen er jeg under generelt/tilpasning -> rep/ret. Når jeg har lavet de specifikke ændringer i layoutet, så trykker jeg F10, vælger rapport, vælger "Gem som" men intet sker. Hvis jeg blot nøjes med at vælge "Gem", så gemmer den ingen ændringer.
Ej heller gemmer den ændringer hvis jeg lukker rapporten og den i den forbindelse spørger om jeg vil gemme og jeg der vælger "Ja".

Har I nogen forslag?
Avatar billede jasman Nybegynder
27. april 2010 - 21:36 #1
Har du allerede 5 tilrettede rapporter i c5'en ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. april 2010 - 21:46 #2
Nej, det burde jeg ikke. Det skal måske også lige tilføjes at jeg pt. kører det som en demo, da jeg ikke vil risikere at spolere den rigtige installation før jeg har styr på tingene.
Avatar billede jasman Nybegynder
27. april 2010 - 21:49 #3
Jeg vil mene at det nok er problemet.
Jeg er ikke sikker på, at du kan tilpasse rapporter i en demo-licens.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. april 2010 - 21:52 #4
Det var lige præcis det jeg var bange for, at man ikke kunne.

Men du siger, at man i den normale basis udgave har op til 5 rettelser, hvis man så sletter en modificeret rapport igen bliver der så en "ledig" plads?
Avatar billede jasman Nybegynder
27. april 2010 - 22:16 #5
I en c5 light, har du op til og med 5 rapporttilpasninger, ja.
Sådan har det i hvert fald været i de forrige versioner.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
28. april 2010 - 19:35 #6
Tak for svaret, må jeg snige et ekstra lille del spørgsmål ind?

Når jeg har i konsollen har lavet mine tilpasninger i en kopi af original dokumentet. Hvordan får jeg så programmet til at finde denne tilrettede fil?

Når jeg går ind under Debitor/Tilpasninger/Hent Layout så er den ikke at se nogen steder.
Avatar billede jasman Nybegynder
29. april 2010 - 08:51 #7
Hmmm ... den med Hent layout kender jeg ikke lige.
Det er et stykke tid siden jeg har lavet c5 kode sidst.
Men mon ikke følgende skulle virke:

Hvis du eksporterer din rapport fra konsollen, får du to filer.
EN .rep fil og en .rqt eller .rxl-fil. (Udviklingsmenuen / REP / EKSPORT).

Hvis du tager en ganske almindelig teksteditor og åbner .rep-filen, så kan du rette navnet på rapporten.

Så retter du blot rapportnavnet i filen til at være det som standardrapporten hedder.

Herefter importerer du rapporten igen.

Nu har du så læst din tilpasning ind så det er den der bliver kørt i stedet for standardrapporten.

Du kan altid komme tilbage til standardrapporten ved at slette din egen tilpasning af rapporten.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. maj 2010 - 14:22 #8
Undskyld ventetiden, jeg har været hængt op af noget andet de sidste 14 dage.

Hvordan findes navnet på standardrapporten?