Avatar billede Choppaswag Nybegynder
26. april 2010 - 21:09 Der er 8 kommentarer

SEO

Hej.

Jeg er igang med en hjemmeside hvor man kan købe beats. Men nu da jeg (næsten) er færdig med den, ville jeg rigtig gerne vide, noget om, hvordan jeg kunne få mere trafik på den. Har søgt på google, men kan ikke bruge det der kommer frem, da det meste er forældet.

Rigtig mange tak på forhånd.

PS. giver 100 point :)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
26. april 2010 - 21:27 #1
Der er rigtig mange måder at optimere sin hjemmeside mht. søgeoptimering og synlighed på internettet. Hvis du vil vide meget om SEO, så tag eventuelt et smut forbi http://www.amino.dk og se alle brugernes forslag derinde. Et supersweet site for iværksættere og dem som har en webshop.
Avatar billede bmpi Nybegynder
26. april 2010 - 21:39 #2
Google har en SEO starter guide, som du kan starte med at give dig i kast med:

http://www.google.dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf

Derudover skal du sørge for at skaffe links til dit website. Fx kunne du i dit indlæg her have linket til det, og så havde du allerede fundet et. Måske begynde at skrive nogle artikler eller blogindlæg på websitet, som også kan tiltrække links. Indgående links vægtes meget højt af Google.

Der findes også flere gode bøger om emner, men de koster også 1200-1700,- for en PDF.

I øvrigt havde det været en god ide, at tænke SEO ind i dit website FØR du lavede det - så havde halvdelen af arbejdet været sparet ;-)

Mit firma har tidligere arbejdet med SEO, men gør det ikke mere. Hvis du vil have en anbefaling til et firma, som kan klare det for dig, siger du bare til.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
04. maj 2010 - 03:42 #3
Jeg har lavet en liste over gratis seo værktøjer her: http://www.intramedia.dk/gratis-seo-vaerktoej.aspx . En anden god måde at få lidt opstarts viden til at komme igang med emnet er at læse light versionen af seo-lex, som er super nem at spise (ikke sådan en tung amerikansk bog). http://www.seo-lex.dk/download-light.html  Det koster dog penge hvis du vil have den fulde udgave, men det er den perfekte start til at komme lidt igang med SEO uden at det bliver alt for hardcore...
Avatar billede Onlinemarketing Nybegynder
11. maj 2010 - 23:17 #4
Man kan sagtens udføre en søgemaskineoptimering selv, så længe der er tale om brancher som ikke er så hårdt presset på søgeord, hvis man skal placeres med sit website søgemaskinerne med på de højeste pladser, med nøgleord som genererer fra flere hundrede tusinde til mange millioner sider med samme søgeord eller mere på en søgning, her skal man bruge et professionelt bureau til opgaven. Seo er mange ting, der er tale om foranalyse, konkurrentanalyse, identifikation af søgeord, selve optimeringsprocessen, som består af gennemgang af den webplatform websitet ligger på, skal der justeres her med rewrite rules eller isapifilter, så f.eks. urlér er mere søgemaskinevenlige? Titler og tags skal tilpasses de enkelte sider og der skal så igangsættes en linkstrategi for hele projektet.

Mange gange kan det god betale sig at få udført en SEO starterpakke, hvor man selv kan deltage og samtidig få glæde af en professionel søgemaskineekspert.
Du kan læse mere om søgemaskineoptimering her.: http://www.onlinemarketing.dk/sogemaskineoptimering.html

Hvis økonomien ikke tillader brug af konsulent, er Googles vejledning om optimering udmærket at starte på.
Avatar billede boydog Nybegynder
19. september 2010 - 13:45 #5
Der er ikke rigtig nogen der kender algoritmen bag Googles søgemaskin. Men SEO er noget der kan betale sig hvis man gerne vil have mere trafik på sin side. Man kan læse forskellige guides der viser hvad man skal gøre,  men man kan også vælge arbejde med firmaer som kun beskæftiger sig med dette område. Til mine sider har jeg samarbejdet med dahii www.dahii.dk hvor trafik og pageranken på mine sider steg meget hurtigt. Man skal bare vide hvad man går efter.
Avatar billede janj6666 Nybegynder
19. december 2010 - 15:22 #6
Avatar billede janj6666 Nybegynder
07. april 2011 - 10:14 #7
Avatar billede Bdev Nybegynder
27. marts 2012 - 15:14 #8
Hej.

Du kan evt læse følgende: http://www.nolas.dk/artikler/seo-er-ikke-hekseri.jsp.

I første omgang skal du have fokus på:
Beskrivende titles
Sælgende descriptions
Godt indhold inkl. <h1> overskrifter
Fjerne html fejl
Forsøge at få folk til at linke til din side.

Nolas Consulting