Avatar billede sinesbalou Nybegynder
26. april 2010 - 15:48 Der er 11 kommentarer

nogle der kan hjælpe??

er der nogle der kender et gratis billedbehandlingsprogram.?
det eneste der er vigtigt er at det skal fungere på en mac og skal kunne have den tool (tror den hedder lasso tool) hvor man kan fjerne et motiv på et billede og over i et andet...

jeg syntes jeg har kigget over alt og er lidt frustreret...
det skal lige siges jeg er total nybegynder mht. billedredigering osv:)

håber nogle ved noget:)

mvh sinesbalou
Avatar billede showsource Seniormester
26. april 2010 - 15:50 #1
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
26. april 2010 - 15:57 #2
det har jeg prøvet.. faktisk 3 gange og den virker ikke... den siger jeg mangler x11 og når jeg så downloader den så siger den at det ikke er muligt at instalere den..:/

nogle andre programmer du kender?
Avatar billede aitnemed Novice
26. april 2010 - 15:58 #3
Prøv det her online program: http://www.splashup.com/splashup/

Det skal ikke installeres, så det burde virke på alle maskiner, der er i stand til at køre Flash.

Mvh. Esben
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
26. april 2010 - 16:40 #4
mange tak esben:) jeg prøver lige
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
26. april 2010 - 17:06 #5
det ser umiddelbart helt perfekt ud.. men problemet er bare..
jeg kan ikke finde ud af at åbne billedet helt.. altså det ligger nede i højre hjørne,
men inde i midten er bare hvidt? kan godt være jeg spørger total dumt:)
Avatar billede aitnemed Novice
26. april 2010 - 18:11 #6
Kan jeg ikke lige lokke dig til at beskrive hvad du gør trinvist?

Du kan evt. prøve med en anden browser?
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
27. april 2010 - 09:18 #7
NU har jeg så fundet ud af at få billedet frem i midten hvor den skal være... men når jeg så har brugt lasso tool omkring mit motiv så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre for at få det motiv ind i det andet billed jeg vil have det ind i..

jeg ved godt jeg er lidt håbløs at hjælpe.. men kender i ikke det at have en ide oppe i hovedet og bare ik ku finde ud af at få den ud i virkeligheden fordi man ikke kan finde ud af programmet ..hehe
Avatar billede aitnemed Novice
27. april 2010 - 09:46 #8
Godt at høre, at programmet kan bruges.

Det du kan gøre er:

1) Brug lasso tool og markér det område, du ønsker at kopiere

2) Gå op i menuen "Edit" og vælg "Copy"

3) Gå op i menuen "File" og vælg "Open new image"

4) Find, vælg og åbn det billede, som du ønsker at sætte det kopierede område ind i

5) Gå op i menuen "Edit" og vælg "Paste"

Du har nu indsat det kopierede område i det andet billede.

Hvis det kopierede område ikke sidder hvor det skal, kan du gå over i Tools-menuen i venstre side og klikke på knappen "Move" (øverste højre knap).

Nu burde du kunne flytte rundt på det kopierede område.
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
27. april 2010 - 13:17 #9
mange tak.. virkelig sødt af dig med sådan en detaljeret vejledning...
nu er motivet hvor det skal være MEN hvidt.. altså som om hvis det var blevet skåret ud af det nuværende billede...

altså baggrundsbilledet er der men motivet i midten er hvidt:)?
Avatar billede aitnemed Novice
27. april 2010 - 13:55 #10
Jeg må nok blive dig svar skyldig, for når jeg gør det, som jeg har beskrevet, så får jeg kopieret et grafisk område fra ét billede og det bliver indsat og er synligt på et andet billede.

Har testet det både i Firefox 3.6 og i Internet Explorer 8.0.

Men i forhold til dit oprindelige sprøgsmål, så er det i hvertfald et af de bedste gratis billedbehandlingsprogrammer på markedet - som fungerer på stort set alle maskiner. :o)
Avatar billede sinesbalou Nybegynder
27. april 2010 - 17:56 #11
du skal ihvertfald have rigtig mange tak for hjælpen.. det er rigtig sødt af dig:)