Avatar billede winde Novice
25. april 2010 - 10:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny PC siger bip, bip bip ved opstart

Hej Jeg har købt en opgraderings PC i Tyskland
Intel Dualcore E5300
Asrock G41M-S
ATX Midi Tower
Hvor jeg så har taget min maxtor 250GB Sata hardisk samt ramblokke fra den gamle pc og monteret i den nye.
Når jeg så tænder PCen siger den Bip, Bip, Bip kontinuerligt.
Hvad er der galt?
Jeg har efterfølgende startet den op uden harddisk og ram, den bibber stadigvæk.
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 10:54 #1
Hvis det er 3 korte bip, så er det problemer med RAM.
Avatar billede haverslev Novice
25. april 2010 - 10:55 #2
Sikker på at det er korrkte ram blokke du sætter i?
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=G41M-S&s=775

Tillige at det er samlet korrekt med div. stik på bundkortet op power supply - incl. de stik der evt. skal monteres i grafikkortet.

Vedvarende bip kan også skyldes tastatur, at det f.eks sidder i forkert PS/2 port eller der er en tast der har sat sig fast.
25. april 2010 - 10:55 #3
... den vil altid bip, bip, bip ... hvis der slet ikke er RAM i dyret...
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 10:58 #4
Der står i MB's manual at det understøtter:
DDR2 1066/800/667/533 non-ECC, un-buffered memory

Er det DDR"1" RAM du har?
Avatar billede haverslev Novice
25. april 2010 - 11:01 #5
nicidem > er det ikke det jeg spørger efter ? -  #2
Avatar billede winde Novice
25. april 2010 - 13:30 #6
Hej med jer

jeg har skiftet Ram, og nu kører den perfekt, tak for hjæpen.
Skriv et svar og der er point til deling.
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 14:23 #7
Alletiders! Den må gå til haverslev, han var hurtigere ude med løsningen.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
25. april 2010 - 17:55 #8
Hmm... Har ellers haft en del computere til reparation med dette problem, og ofte har det også været et nyt bundkort??? Eller er det bare mig? De virker i hvert fald de gange hvor de er kommet retur!
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 08:02 #9
Svar kommer her :-)