Avatar billede dyna79 Nybegynder
24. april 2010 - 14:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Meget langsomt trådløs/Wifi internet

Jeg har lige fået trådløs internet. Kører Win7 på min laptop.

Alle hjemmesider loader meget meget langsomt. Det tager mellem 1-5 minutter.

Jeg har prøvet ALT hvad jeg kan finde på forums. Hentet nye drivers til netkort, skiftet frekvens(kanal) efter test med Netstumbler. Nulstillet router. Testet kun at køre på G netværket. Forsøgt med SG TCP Optimizer. Afinstalleret mit netkort helt og lagt det ind igen. EVERYTHING.

Det skal lige siges at jeg 2 gange har fået hul igennem, hvor det pludseligt har kørt hurtigt og fint, men når jeg så slukker min laptop og tænder dagen efter, er problemet der igen.

Jeg troede tricket kunne være at slette netkortet og smide det ind igen, så den ville bruge de nyeste drivers, men det virker ikke.

Har Intel link wifi 5100 agn i min laptop og kører på et 12 mbit internet fra fullrate. Routeren står meget tæt på laptoppen.

Har også 2 stationære sat til med kabel og det kører som en drøm som altid.
Avatar billede nicidem Nybegynder
24. april 2010 - 14:39 #1
Har du forsøgt at tage laptoppen længere væk fra routeren? Kan af og til være et problem, hvis den er for tæt på.
Avatar billede dyna79 Nybegynder
24. april 2010 - 14:55 #2
Det har jeg prøvet nu. Igen forskel at mærke uanset om jeg er i stuen, køkkenet eller soveværelset.

Det som undre mig er at jeg HAR fået hul igennem. Senest i går aftes. Pludselig kører den skiiie' godt. Men jeg kan ikke genskabe løsningen når den så dagen efter er død igen.
Avatar billede thov Forsker
24. april 2010 - 16:03 #3
Hvordan kører det uden kryptering ?
Avatar billede dyna79 Nybegynder
25. april 2010 - 00:01 #4
Testede det lige, samme problem !

F.eks når jeg henter en fil ned er der lidt fart på det første sekund eller 2 og så dør hastigheden helt. Derefter kan den slet ikke få forbindelse...

Suk... den er jo helt gal..
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. april 2010 - 09:49 #5
Står routeren tæt på nogle forstyrrende elementer, såsom store metalflader og elektriske komponenter?
Avatar billede dyna79 Nybegynder
25. april 2010 - 19:53 #6
Det eneste routeren står i nærheden af som jeg kunne forstille mig forstyrrer er min trådløse telefon (som kører IP og derfor jo sidder til i routeren)

Kan forøvrigt lige tilføje at laptoppen kører fint trådløs hos en kammerat.

Måske routeren simpelthen er i stykker..
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
30. april 2010 - 17:45 #7
Prøv at tilslutte PCen direkte v.h.a. et netværkskabel.
Jeg har hos en af mine klienter, som bruger Fullrate, engang konstateret at hastigheden ved trådløs opkobling var væsentlig dårligere i forhold til, hvis man tilsluttede et netværkskabel direkte.
Jeg klagede til Fullrate og dagen efter var der et nyt modem og en returseddel - fin service.
Da det nye modem blev tilsluttet var det den samme fejl. kanelen blev ændret, men ikke nogen ændring.
Hjemme hos mig viste hans PC den samme hastighed på trådløs som min egen.
Ved trådløs tilslutning via en billigt trådløs Netgear router var hastigheden som den burde. Jeg blev enig med Fullrate om, at min klient fik tilsendt et almindeligt modem og købte Netgear routeren af mig. Derved sparede min klient 150 kr.
SVAR: Prøv og lån en løs trådløs router og aflæs hastigheden med denne. Du skal dog være opmærksom på, at routeren ikke skal kodes helt, som man normalt gør.
Skriv hvis du vil have opsætningen.
Avatar billede iceprayer Nybegynder
30. april 2010 - 18:34 #8
Trådløse telefoner kan sagtens være wifi's værste fjende... Prøv evt. at slukke telefonen. Jeg ville også teste med et andet ap/router/modem... Hvad med farten på filoverførsel fra dine stationære til din bærbare?
Avatar billede neontetra Nybegynder
23. september 2014 - 11:21 #9
Så hvis du har internetforbindelse hastighed problem med dit trådløse forsøge med følgende trin,
1.) Nulstil den trådløse router ved at bruge afbryderknappen på den eller ved at frakoble den og tilslutte den igen.
2.) Placer den trådløse router i en ideel beliggenhed. Jo højere den er, jo bedre, men ikke sætte det nær metalgenstande.
3.) Få så tæt som muligt på routeren med den enhed, du forsøger at oprette forbindelse.
4.) Hold routeren og forbinde enheden væk fra andre elektronik. Du bør især holde sig væk fra telefoner, faxmaskiner og mikrobølgeovn. etc.
5.) Juster WiFi-antenne, hvis det har en.
6.) Skift routerens kanal, især hvis andre trådløse routere nearby.Following disse trin vil give dig en stabil internetforbindelse og også øget hastighed i forbindelse. Du kan tjekke din internet hastighed fra http://www.scanmyspeed.com/ før og efter at have fulgt disse trin.