Avatar billede marianneit Nybegynder
23. april 2010 - 08:33 Der er 5 kommentarer

Combobox i word 2007

Hej,

Jeg har lavet/programeret en combobox i Word 2007 som er gemt som Word 97-2003-skabelon. Problemet er når jeg åbner filen som "NY" fil og skriver i dokumentet og der efter vil gemme som PDF-fil ændre skrift typen i combobox fra Arial til noget andet!

Er der nogen der kender til dette eller er der nogen der kender en løsning til det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. april 2010 - 17:22 #1
Er det formularfelter, du taler om?

Hvis ja, er den forkerte font MS Mincho eller noget i den stil?

Hvis ja igen:
Der har været problemer med formularfelter og fonte i visse sammenhænge, men jeg har ikke kunnet fremkalde det i Word 2007. Nedenfor har jeg indsat link til en lang diskussion (på engelsk), der handler om problematikken - du finder en beskrivelse deri, som jeg har lavet vedr. det specifikke problem, der blev omtalt i den sammenhæng - måske du kan bruge det til noget:
http://groups.google.com/group/microsoft.public.word.docmanagement/browse_thread/thread/161747d40a1d567f/f8bd8f90064ccb98?q=%22StyleRef+Formatting+Frustrations%22

Hvis dit svar til de første spørgsmål ovenfor er nej, må der jo nok andre ting til…
Avatar billede marianneit Nybegynder
26. april 2010 - 13:51 #2
Nej det tror jeg ikke.

Jeg har nu tjekke alle indstillings steder og alle er sat til Arial, som i skabelonen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. april 2010 - 14:40 #3
Lidt opklaring:
Med "Nej det tror jeg ikke" mener du da, at det ikke er formularfelter? Hvordan har du lavet din combobox?

Du skrev i første omgang "…ændre skrift typen i combobox fra Arial til noget andet!...". Hvilken skrifttype bliver det til?
Avatar billede marianneit Nybegynder
26. april 2010 - 19:46 #4
Der er 3 comboboxe i skabelonen.

I Combobox1 kan man vælge en "kunde"

I Combobox2 kan man vælge mellem forskellige "arbejdessteder" ud fra hvilken kunde man har valgt i Combobox1.

I Combobox3 kan man vælge mellem forskelligt "udstyr" ud fra hvilken kunde man har valgt i Combobox1 samt hvilket arbejdessted man har valgt i Combobx2

Det hele er selvfølgelig lavet med aktive macros i visual basic.

Skriften ændrer sig som sagt fra Arial til en anden skrift type jeg ikke lige har defineret endnu, men det ligner noget i retningen af Verdana eller Lucida Fax. Alt andet tekst på siden ændrer sig ikke.

Håber det gir lidt opklaring.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. april 2010 - 23:32 #5
Ud fra din forklaring nu lyder det så til, at det er ActiveX-objekter, du har lavet…

Hvis jeg laver en PDF vha. Adobe Acrobat Pro af et dokument med ActiveX-kontroller, ser jeg ikke samme problem. Problemet ligger måske i det program, du benytter til at generere PDF-filer.

Jeg kan ikke vide, hvorfor du benytter ActiveX-kontroller, men generelt er de ikke specielt gode at arbejde med. F.eks. kommer de let i konflikt med makrosikkerheden, hvilket kan betyde, at dokumenter åbner i Design-mode hos brugerne - og det betyder, at brugerne ikke umiddelbart kan udfylde felterne. Hvis du laver formularer, som skal kunne bruges i tidligere versioner af Word end 2007, er det bedre at bruge formularfelter (kræver beskyttelse af dokumentet som formular, for at de kan udfyldes - og du kan tilknytte makroer efter behov). Formularfelter kan i 2007 indsættes fra samme sted, som du indsætter ActiveX-kontroller, nemlig fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer > Ældre funktioner (der står "Ældre formularer" over de relevante ikoner - en lidt forvansket oversættelse…).