Avatar billede madsen_g Nybegynder
21. april 2010 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde nogen af de anbefalede diske til Synology

Hey

Jeg har i dag en Synology 106e, som jeg er godt tilfreds med. Men nu har jeg erhvervet mig en mac, og vil derfor gerne have en ny NAS, hvor Time Machine virker. (dvs xx7 eller nyere)

Jeg har kigget på en 110j, men jeg kan ikke finde nogle af de diske, som de anbefaler, på edbpriser.dk - nogen der kan hjælpe?

Jeg er på udkig efter en 1TB måske en 1,5TB.

Synology anbefaler følgende:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130&lang=enu

Håber nogen har nogle erfaringer eller lign... Gerne links.
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2010 - 21:38 #1
Vil anbefale dig og tage et kig i deres forum istedet for. Der er en del brugerinput ang. diske.
Umiddelbart er det primært WD's 1.5tb serie du skal være forsig med.

Står selv og skal til og smide 5x2tb diske i min 509+, og tror jeg går efter Samsungs EG serie næste gang.
Mine 1tb WD GP diske har dog kørt uden problemer i lang tid, men performance er ikke så højt som det kunne være.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
21. april 2010 - 21:53 #2
Jeg har været derinde og kigge.
Problemet er at jeg ikke kan finde de diske på edbpriser. I linket over står koder på anbefalede diske. Det er disse koder jeg ikke kan finde...
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2010 - 21:57 #3
Der skal du ofte i direkte kontakt med butikken for at finde ud af hvilken serie diske der er tale om de sælger (f.eks. for at undgå problemet ed WD GP diskene).
Nogle shops er dog flinke til at oplyse det direkte på deres side, men langt fra alle desværre.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
21. april 2010 - 22:12 #4
Jeg bruger harddiske fra samsung, der er ingen problemer.
Jeg har også en DS 107 med en Hitashi HDT721010SLA360. Sata type.
De virker glimrende.
Avatar billede justrace Novice
22. april 2010 - 07:43 #5
shg.dk oplyser direkte typen på deres sider.

Ellers er der også recordere.dk der har rigtig mange tråde om emnet.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
26. april 2010 - 20:41 #6
justrace:

Tak for info med shg. Begge dele er nu købt der - smid svar...
Avatar billede justrace Novice
26. april 2010 - 20:53 #7
Godt du fandt de rigtige. :)

Ingen point til mig. Snup dem bare selv.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
28. februar 2011 - 20:40 #8
ok