Avatar billede pcnuker Nybegynder
21. april 2010 - 16:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Pc crasher!

Min pc crasher og viser blue screen ca hvert kvarter så det gør det umuligt for mig at skrive den synopsis jeg er igang med lige nu, så hurtig hjælp ville redde mit liv!
jeg har prøvet at formatere men har desværre ikke fået en vista cd med min computer.
her er fejlkoden den viser når den bluescreener
Problemsignatur:

Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.0.6001.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    a
  BCP1:    00000000
  BCP2:    0000001B
  BCP3:    00000000
  BCP4:    822178C1
  OS Version:    6_0_6001
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\Mini042110-03.dmp
  C:\Users\Jeff\AppData\Local\Temp\WER-74412-0.sysdata.xml
  C:\Users\Jeff\AppData\Local\Temp\WER404A.tmp.version.txt
Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 15:47 #1
Det lugter af flere ting:
Den hurtige: Dit kabinet kan være fyldt med støv, eller den står op ad en radiator, så CPU eller grafikkort bliver varme og dør. Prøv at åbne kabinettet og check luftgennemstrømningen.

Alternativt kan du have et harddisk problem eller ram problem.

Ram kan checkes med et MemTest86, som kan køres direkte fra en cd:
http://www.ultimatebootcd.com/
Harddisken kan testes ved at downloade et diagnostic program fra producenten og lade det teste den
Avatar billede pcnuker Nybegynder
22. april 2010 - 16:48 #2
okay jamen, må jeg godt åbne mit tower eller går garantien så af?
Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 18:27 #3
Hvor gammel er den?
Hvis den stadig er under garanti, så er det sikreste at smide den ind til sælger, men jeg kan godt se at det ikke nødvendigvis er en option midt i en opgave.
Hvis den ikke er så gammel så er sandsynligheden for støv og lignende heller ikke så stor.
Prøv evt. de andre punkter... Du har vel en fungerende virusscanner?
Avatar billede pcnuker Nybegynder
23. april 2010 - 14:12 #4
Jo har en udemærket virusscanner, prøver det der boot halløj :D men er stadig ikke den største haj til sådan noget men giver det en chance :) har heldigvis lånt en pc af en ven :)
Avatar billede pcnuker Nybegynder
23. april 2010 - 14:15 #5
Den er også blevet MEGA langsom og crasher someregel under brug af min explorer?
Avatar billede tjuhl Nybegynder
23. april 2010 - 14:28 #6
Okay, det er ny info... det kunne tyde på et tilføjelses-program til explorer der ikke opfører sig som sig bør. Hvis ud har explorer 7/8, så under menuen "funktioner" er der en "Administrer tilføjelses programmer". Herunder kan du se alt det der loades når IE kører. Prøv at afbryde dem du ikke har brug for (lad Java, virusprogram blive). Du kan altid tilføje dem igen...
hvis "MEGA langsom" også er udenfor explorer, kan du frigøre nogle ressource ved at klikke start->Kør og taste msconfig. Under Start fanen vises alt det der loades ind, når putteren starter. Igen efterlad virusscannere og programmer du bruger. Er du i tvivl hvad det er, google det. Igen: Hvis du fortryder kan du altid gå ind og checke boxen.
Avatar billede pcnuker Nybegynder
24. april 2010 - 12:19 #7
Ja, altså den har godt nok kommet med nogle fejlmeddelser i forhold til et tilføjelses-program? men den crasher stadig? :(
og når jeg forsøger at slukke min pc, kommer der bluescreen igen? det står ofte der er en sikkerhedsfejl i login eller sådan når jeg bruger CTRL-ALT-DELETE :)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
25. april 2010 - 19:37 #8
Er den først lige begyndt med bsod når du slukker, så det kan relateres til de add-ons til explorer?

Prøvede du at køre msconfig? Var der nogle programmer der kunne fjernes?

Hvilken hardware har du? (CPU / Grafikkort / Bundkort)

Ellers må vi kigge på de minidumps der ligger i  c:\windows\minidump
Avatar billede tjuhl Nybegynder
25. april 2010 - 19:37 #9
Er den først lige begyndt med bsod når du slukker, så det kan relateres til de add-ons til explorer?

Prøvede du at køre msconfig? Var der nogle programmer der kunne fjernes?

Hvilken hardware har du? (CPU / Grafikkort / Bundkort)

Ellers må vi kigge på de minidumps der ligger i  c:\windows\minidump
Avatar billede pcnuker Nybegynder
26. april 2010 - 22:17 #10
Hey mester! den crasher nu mere og mere :( MEGA TRÆLS!
øhh det har intet med explorer at gører tror jeg. jeg prøvede msconfig og sorterede noget fra og slukkede de fleste addons til min explorer, men det hjalp lige meget.. har lagt mærke til at min CPU bruger 100% af sin kraft og falder mega hurtigt til en 2-5% før den crasher? sådan var det sidste gang ved ikke om det har noget at sige :)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
27. april 2010 - 08:45 #11
Godt nok en sej en. Har du set hvilken proces der er oppe at bruge 100%?

Prøv engang at genstarte i fejlsikret tilstand og scan harddisk(ene) for fejl. Jeg ved ikke om alle crashene har give problemer på harddisken.

Jeg arbejder nu ud fra tre teorier:
1) Varme, grafikkort, harddiske o.l. har det for varmt og dør.
2) Driver fejl. Har du noget hardware, som er specielt?
3) Din putter er inficeret. Prøv at køre HijackThis og lave en rapport. Så kan vi se om der er noget fælt kørende. (Fandt du noget i msconfig der så skummelt ud?)
http://free.antivirus.com/hijackthis/
Avatar billede pcnuker Nybegynder
28. april 2010 - 14:55 #12
ja den er sejlivet.. har ALDRIG haft problemmer med min pc før ;O?
Har prøvet at åbne siden til mit tower fordi jeg troede den var for varm, men det har ikke hjulpet :) prøver hijackthis
Avatar billede pcnuker Nybegynder
28. april 2010 - 15:00 #13
altså, den crasher normalt når jeg bruger explorer eller windows til noget? ved ikke om det hjælper :D
Avatar billede tjuhl Nybegynder
28. april 2010 - 15:34 #14
udover Explorer, hvornår crasher den, hvilke programmer, eller hvad starter du, når det sker?
Avatar billede pcnuker Nybegynder
28. april 2010 - 16:18 #15
Generelt alle programmer faktisk? det går fint så længe det er et program så kan det med nød åbne det, men flere fucker den totalt op :)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
28. april 2010 - 16:37 #16
lyder meget interessant. Har vi et RAM problem måske... jo flere programmer du starter, jo mere bruger den RAM.
Har du en brænder og en tom cd? Så hent ultimate boot cd her:
http://www.ultimatebootcd.com/
smid den i drevet og start PC'en op. Fra menuen vælg memtest86 og kør en tur med den. Det kan også gøres med en diskette, hvis du mere er til det...
Avatar billede pcnuker Nybegynder
28. april 2010 - 17:16 #17
Nej, tror ikke jeg har nogen brænder, men kan de ikke finde gratis?
Avatar billede tjuhl Nybegynder
28. april 2010 - 20:54 #18
Ikke helt med på hvad du mener, programmet er gratis, du skal bare have en cd-brænder.

Hvis du har et diskette drev og en tom diskette, kan du hente denne fil
http://www.memtest86.com/memtest35.zip
pakke den ud og køre install.bat, så får du en floppy der kan gøre det samme. Boot på den og se om der kommer fejl.
Avatar billede pcnuker Nybegynder
02. maj 2010 - 15:15 #19
Hmm ved ikke hvad der er sket men det er blevet bedre :D!
Avatar billede pcnuker Nybegynder
02. maj 2010 - 15:16 #20
men stadig ikke 100% optimalt, så nu vil jeg prøve at geninstallere vista, men har ingen cd kun licenskode :)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
02. maj 2010 - 16:10 #21
Meget mystisk, men godt at det er blevet bedre...

Hvilken Vista er det du bruger? Var den installeret da du modtog den? I så fald skulle det være muligt at ekstrakte en cd fra harddisken, prøv at checke om der er nogle "Installations kit" menuer, under "Start". Hvis du ikke har nogen brænder, så er det selvfølgelig et problem. Jeg har kun medie til Vista business.