Avatar billede LukasMendez Nybegynder
21. april 2010 - 14:27 Der er 23 kommentarer

HJÆLP!!! Har BlueScreen på min pc!!

Hej! min computer er begyndt at fryse og gå ud, og efter den fryser kommer der altid en blå skærm op med hvid tekst! Når jeg så tænder den igen står der ,,Windows er gendannet efter en uventet lukning" og jeg ved ikke hvordan jeg skal få det til at stoppe

Billede :/ http://jmobley123.files.wordpress.com/2008/10/blue-screen-of-death1.jpg

Hilsen Lukas :P
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
21. april 2010 - 14:28 #1
BSOD
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 14:29 #2
jeg kan godt hjælpe. eller henvise til hjælp
evnt. hvis du har en anden pc som kan gå på nettet så vi kan snakke sammen
Vh kristian
bare skriv her først så for du email adresse/msn
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 14:30 #3
http://spywaredlls.prevx.com/RRBBGD44380896/G3.SYS.html
g3.sys er malware efter denne side.
prøv at google.com
eller brug spywarefri.dk
kristian
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 14:31 #4
http://support.microsoft.com/kb/888399

Prøv at se om denne kan hjælpe.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 14:32 #5
gv3.sys ikke g3.sys.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 14:35 #6
kristianmunk>>Først og fremmest velkommen til. Og så lidt oplysning. Alle løsninger til svar og anden hjælp, skal helst foregå her på eksperten. Ellers forsvinder hele konceptet med eksperten, hvis man pludselig ikke kan finde nogle løsninger, men bare en masse mailadresser ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 14:38 #7
En anden ting. Lægger man et svar, skal man være sikker på at det svar kan bruges. Normalt lægger man en kommentar og så beder opretter om et svar hvis det kunne bruges.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
21. april 2010 - 14:41 #8
Men jeg ved ikke om det er det samme, for jeg har 7? virker det til begge?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 14:43 #9
Aner det ikke. Jeg googlede bare din fejl.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
21. april 2010 - 14:45 #10
OKI ;0)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 14:56 #11
ok undskyld jeg så har gjort fejl..på begge måder og i flere tråde.
Altså hjælpen er jo at google og at bruge spywarefri.dk
Men samtidig anbefaler jeg hvis der er infektion at tage internet kablet ud/slå trådløs fra, og så via en anden pc downloade rednings eller sikkerheds programmer.
Der kan vist kun opstartes i fejlsikret tilstand siger han.

At google og læse microsoft kb kan godt være på engelsk og dem jeg normalt hjælper er ikke stærke engelsk læsere og så tit ved driver download, derfor tilbød jeg fjernsupport eller email kontakt.
håber det er ok for jer begge.
kristian
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 14:57 #12
jeg skriver heller ikke email adresser her, men folk må vel godt pm / skrive privat til mig
kristian
Det gør mange da
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 15:01 #13
det ser nu rigtig nok ud det du har fundet, michael
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 15:03 #14
Men det er ikke det der er meningen med eksperten. Og der må heller ikke uddeles point, hvis svar gives via fjernsupport.
Avatar billede No_way Nybegynder
21. april 2010 - 15:49 #15
Hej LukasMendez, nu ved jeg ikke om du har en bærbar, men på microsofts support side http://support.microsoft.com/kb/888399 behandler de netop den BSOD du beskriver, følgende er Microsoft løsning på problemet:

To resolve this problem, use the following methods to restore your processor driver to the correct driver. The correct driver, Intelppm.sys, was included with Windows XP SP2.

To determine which processor driver is installed, follow these steps:
Click Start, click Run, type devmgmt.msc, and then press ENTER.
In Device Manager, expand Processors.
Right-click Intel Pentium M processor, and then click Properties.
Click the Driver tab.
Click Driver Details.

If your Windows XP SP2 system is using the Gv3.sys processor driver, you must update to the Intelppm.sys processor driver to correct this problem. To do this, follow these steps.
Click Start, click Run, type devmgmt.msc, and then press ENTER.
In Device Manager, expand Processors.
Right-click Intel Pentium M processor, and then click Update Driver.

The Driver Update Wizard will start.
If you are prompted Can Windows connect to Windows Update to search for software?, click No, not at this time, and then click Next.
Click Install the software automatically (Recommended), and then click Next.
Click Finish.
You must restart your computer to complete the installation.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. april 2010 - 15:55 #16
#15
Hvad jeg skrev i #4 ;o)
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
25. april 2010 - 18:43 #17
Det kan bare ikke passe for min er allerede på Intelppm.sys men har stagvæk BSOD :(
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
26. april 2010 - 16:15 #18
kan ikke finde den prosesser ?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2010 - 18:55 #19
kigger lige på det i nat ..
For ja skulle ikke være det samme i win 7 jo..
BSOD..
Du virker god nok til pc.
Skriv noget mere om fejlen og hvordan den opstår.
Maskine/pc og grafikkort mm
win 7 hvad udgave og hvilke updates. Sørg for den er updatet..
Er det når den er på internet eller ved normalt brug altså uden netværk /internet
Hvad add on/applikationer i ie og computer, Fx som sagt henvend dig ved spywarefri og få hjælp.
Boot på live -cd / rescue cd og tjek hardware og windows igenne,
eventuel med windows 7 dvd.
Igen google.dk og engelsk er din ven brug det.
microsoft kb fejl, eller support forum fra microsoft.
Andre danske og engelske forums og sider med windows hjælp/help
Brug translate.google.com eller babelfish.yahoo.com
Til oversætning.

Geninstaller. efter du har taget backup, hentet data ud.
Dette via win7 dvd eller rescue cd
vh kristian
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
28. april 2010 - 14:18 #20
Hvis jeg fx lige har tændt den på ikke på normal tilstand, virker den i måske et par minutter eller nogen gange en halv - en hel time og så fryser den bag efter i ca.5 sekunder og så bliver skærmen sort, og der efter kommer BlueScrren op i ikke særlig lang tid. Det kommer hvor end jeg er. Både på nettet og ikke på nettet.
Min computer info:
CPU Intel Core 2 Quad processor Q8300 med 4 x 2.5 GHz
Grafikkort NVIDIA GeForce GT220 med 1024 MB DDR3 RAM
4.096 megabyte DDR2-hukommelse - RAM
Drives - HDD (Fetsplatte) med 640 gigabyte
- DVD-brænder-drev
Andet ... - HDMI - Output
- ESATA - Connection
- Firewire - Connection
- LAN - Connection
- W-LAN med n-Draft - Teknologi
- HD Audio
- Integreret Card Reader
Windows Vista Home Premium med gebyr (19,95 €) opgradere til Windows 7
Se billede på: http://blog.jenshellmeier.de/wp-content/uploads/medion_e7330-300x300.jpg
Avatar billede Vandreren Novice
28. april 2010 - 16:12 #21
Jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse at skulle ordne et par Medion PC'ere, der var født med Vista. I begge tilfælde var det problemer med RAM.

Jeg kan ikke sige, at det også vil være tilfældet med din Medion, men du kan ret nemt afprøve det. Hvis der sidder to RAM-moduler i, så fjern det ene og se om det ændrer noget.

PS. Blue Screen of Death er sjældent forårsaget af vira. Det er en almindelig, men alvorlig fejlmeddelelse fra Windows.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2010 - 18:14 #22
Jeg siger heller ikke det nødvendigvis er virus men der er de gode til at hjælpe
Munk
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
30. april 2010 - 13:36 #23
Men hvordan er den fejl opstået?