Avatar billede cjannic Nybegynder
21. april 2010 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kortlæser/CF-kort

HJÆLP

Jeg har problemer med min spritnye Dell Studio 17 (Win 7 Pro 64-bit) og brug af ekstern kortlæser.

Computeren kan sagtens se drevene og CF-kortene, men mister forbindelsen under kopiering af filer fra CF-kortet til harddisken.
Fejlen opstår både ved kopiering af LJP- og RAW-filer. Computeren har indbygget SD-kortlæser og denne virker upåklageligt.
Problemet opstår således kun ved brug af eksterne kortlæsere (flere er afprøvet)

Der kommer skiftevis med flg. 2 fejlmeddelser:

"En uventet fejl forhindrer dig i at kopiere filen. ...........

Fejl: 0x80070037: Den angivne netværksressource eller enhed er ikke længere til rådighed"

eller

Fejl: 0x80070EE: En disk indeholdende en fil er blevet ændret eksternt, således at den åbnede fil ikke længere er gyldig"
Avatar billede thov Forsker
21. april 2010 - 13:28 #1
Der er stor forskel på SD og CF kort.
CF er sådan set en SSD med P-ATA tilslutning, så med en simpel adapter, kan CF-kort fungere som harddisk.

Måske er det nødvendigt at gå den vej http://www.pcengines.ch/cflash.htm
Avatar billede cjannic Nybegynder
21. april 2010 - 13:57 #2
Tak for forslaget. Nu er det en bærbar som jeg sidder ved, så de interne kort er ikke en mulighed. Såvel kortlæsere som CF-kort fungerer glimrende på mine øvrige pc'ere - såvel stationære som bærbare - men alle med Win XP og ikke Win7.
Det irriterer mig grænseløst at jeg ikke kan overføre billeder fra CF-kortene til denne bærbare, da det er den jeg primært arbejder ved!
Kameraet kan gudskelov bruge både CF og SD-kort, men en gang imellem er der billeder på begge kort.
Avatar billede cjannic Nybegynder
21. april 2010 - 13:59 #3
Ups - der skulle selvfølgelig stå JPG- og RAW-filer i det oprindelige indlæg.
Avatar billede thov Forsker
21. april 2010 - 14:35 #4
Tjaa.. Så er det nok en mangel ved Windows 7 :-(
Avatar billede cjannic Nybegynder
24. april 2010 - 14:45 #5
Fandt en helt ny Hama-kortlæser (USB 2.0 Card Reader 35-in-1)i en skuffe. Kortlæseren var ikke prøvet, og den installerede sig selv da den blev tilsluttet. Virker! De tre kortlæsere som jeg afprøvede (og altid har brugt!) er åbenbart "for gamle" til at virke med Win7.