Avatar billede pellehviid Nybegynder
20. april 2010 - 13:26 Der er 4 kommentarer

Macbook Pro lukker helt ned når batteriet løber tør - ingen sleep/hibernation

Hej Eksperter!

Jeg har søgt i timevis efter en løsning på dette problem som har irriteret mig i flere måneder.

Jeg har en Macbook Pro 2.4 Ghz, (late 2007 model, vist også kaldet Santa Rosa)

Problemet omhandler mbp's evne til at gå i standby når den løber tør for strøm.

Hvis låget er åbent og batteriet løber tør, lukker laptop'en helt ned. Hvilket man selvfølgelig ikke ønsker.

Hvis jeg lukker låget inden den løber tør (også selvom der kun er 0-1% tilbage) fungere sleep-funktionen som den skal. Men det er ret frustrende at skulle være opmærksom på og jeg vil selvfølgelig gerne bare have den til at virke som den gjorde da jeg købte den.

Den eneste jeg fandt der havde noget lignende er den første kommentar til denne guide
http://www.windley.com/archives/2007/10/fixing_macbook_pro_sleep_problems.shtml

Jeg ved ikke om det er et problem med hardwaren og jeg fik intet ud af at ringe til deres amatør-agtige support, der vist aldrig rigtig fattede hvad problemet var og eftersom min garanti er løbet ud, ville de ikke snakke med mig særligt længe.

Jeg håber nogen har et svar eller en idé om hvad problemet kunne være.
Avatar billede Vandreren Novice
20. april 2010 - 15:25 #1
Hvor nyt er batteriet og i hvilken tilstand er det?
Avatar billede pellehviid Nybegynder
20. april 2010 - 15:37 #2
det glemte jeg at skrive, batteriet blev udskiftet for ca halvanden måned siden - men det ændrede ikke på situationen - tror ikke det handler om batteriet.. jeg forestiller mig at der findes et lille batteri i logic boardet som der er noget i vejen med. Men det kan godt være at det er helt ude i hampen
Avatar billede Vandreren Novice
21. april 2010 - 11:49 #3
Jeg har desværre ikke noget godt forslag, men jeg tydeligt se at du ikke er den eneste med det problem. Adskillige macbrugere nævner at det har hjulpet at udskifte batteriet.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=macbook+pro+low+warning+battery+shuts+sleep

Hvis der er noget galt med det lille batteri, så burde computeren glemme forskellige oplysninger når den har været slukket i længere tid, bl.a. dato og tid.
Avatar billede pellehviid Nybegynder
21. april 2010 - 15:21 #4
Jeg får advarslen ved omkring 9% batteri