Avatar billede bmads Nybegynder
20. april 2010 - 01:37 Der er 8 kommentarer

Eksport til Excel

Jeg har ingen problemer med selve eksporten, MEN er det muligt at eksportere med mere end 1 overskriftslinie.

Alternativt: Er det muligt at danne flere overskriftslinier i excel-filen efter eksporten. Det skal dog kunne ske fra Access, da der ikke kan røres ved Excel-filen, når den først er færdigdannet af Access.
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2010 - 08:34 #1
"...er det muligt at eksportere med mere end 1 overskriftslinie."

Not as far as I know.

" Er det muligt at danne flere overskriftslinier i excel-filen efter eksporten"

I would think so, using automation.
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2010 - 08:38 #2
heres a little example which might help you

http://www.mvps.org/access/modules/mdl0006.htm
Avatar billede mugs Novice
20. april 2010 - 10:22 #3
Overskrifterne kan genereres fra Access. Det er kun et spørgsmål om kode.
Avatar billede bmads Nybegynder
20. april 2010 - 22:25 #4
Min eksport fra Access danner omkring 2.000 Excel filer med hvert deres navn, så det er vigtigt, at overskrifterne dannes fra Access før filerne oprettes i Excel.

mugs, er der et sted, hvor jeg kan finde de koder, der kan hjælpe med at danne det korrekte Excel-format før de mange filer oprettes.

Det handler nemlig ud over ønsket om mere end 1 overskriftslinie, også om den kode, der danner et ekstra faneblad i stedet for blot at overskrive bestående Excel.
Avatar billede mugs Novice
21. april 2010 - 08:04 #5
Jeg kan sende dig et eksempel når jeg kommer hjem. Blot læg din e-mail
Avatar billede petersen7913 Forsker
21. april 2010 - 10:07 #6
Jeg håber I lægger mere ud på denne tråd. Det ser ud til at ligne noget jeg selv skal i gang med.
Avatar billede bmads Nybegynder
09. maj 2010 - 18:27 #7
Hej igen - og undskyld det lange fravær, men arbejde. . . . .

mugs: Jeg er meget interesseret, så min mail er: bmovie@sol.dk
Avatar billede mugs Novice
09. maj 2010 - 22:12 #8
Eksempel sendt.