Avatar billede XSU9D Nybegynder
19. april 2010 - 14:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AVI filer

Blot lidt nysgerrighed.
Jeg har lige converteret Doctor Zhivago til Avi filer og derefter brændt filerne på en dvd.
Originalen er på 2 dvdèr.
Jeg skal lige sige at jeg fuldt lovligt ejer Doktor Zhivago.
Kopien er til mig selv.
Efterkonverteringen fylder filmen kun 1.57 gb.
Kopien ser fin ud.
Hvad er det egentlig der bliver smidt væk / comprimeret siden
slutresultatet ikke fylder mere.
Jeg benytter mig af programmet FormatFactory.
Jeg synes at det virker godt nok.
Er der andre programmer der kan anbefales.
Slut resultatet af converteringen skal kunne være på en 4.7 gb skive.
Avatar billede htx98i17 Professor
19. april 2010 - 15:02 #1
det er www.davk.dk mere kyndig til at kunne svare på.

Men forskellen kan være mange ting. Formatfactory laver et output ud fra nogle indstillinger. Dem kan du bedst selv finde ud af hvad er, ved at kigge i programmets dokumentation eller opsætning.
Avatar billede thov Forsker
19. april 2010 - 16:50 #2
Det er opløsning, billeder/sek o.s.v. det pilles ved - altså en forringelse af kvaliteten.

Med programmet ConvertXtoDVD http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
styrer du selv, hvad filmen må fylde - F.eks. 4,7GB til en hel DVD.
Avatar billede XSU9D Nybegynder
19. april 2010 - 17:07 #3
@htx98i17
Tak for linket men jeg har tidligere prøvet at få hjælp fra den website men der svares overhovedet ikke så det har jeg ikke lyst til.
@thov
Tak for linket.
Jeg har faktisk benyttet ConvertXtoDVD til at convertere avi filerne og brænde dem.
Jeg synes ikke at jeg kan benytte ConvertXtoDVD før jeg har avi filerne.
Er det mig der gør noget galt.
Der sker selvfølgelig 2 x convertering.
Fra original film til avi filer med FormatFactory og til sidst
med ConvertXtoDVD til en skive.
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2010 - 17:18 #4
Du har ret i det fungere ganske udmærket men man kan godt se det hvis det kommer op på en stor skærm over 42"  og hvis man tager en film (musik video) hvor lyden er speciel god så forsvinder lidt af det perfekte også og det er fordi lyd sporet er så komprimeret (tit mp3)

Formatfactory er ikke ligefrem det bedste program det bedste er som thov nævner er ConvertXtoDVD men den er halv dyr og prøve versionen skriver hele tiden at det er en ''trial version Buy...'' så det gider man ikke..
Men ellers er der også AVS Video converter... den kan også en del.
Men der et gammelt program der heder AutoGK men den tager meget lang tid om at køre en konventering men den fungere
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2010 - 17:44 #5
ja det er rigtig nok convertXtoDVD køre jo til dvd format men ikke den anden vej. Men hvis det er for at have videoen på en disc kan du jo bruge ''clone DVD'' den kan komprimere det sammen til en alm. dvd disc.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 17:51 #6
Avi-filer er blot et beholderformat for en masse forskellige formater.

Nogle af disse er ukomprimerede, eller også bruges lossy datakompresionsmetoder for at gøre filen mindre. I disse er det nødvendigt at forringe kvaliteten for at gøre filen mindre. Dette kan f.eks. gøres ved at fjerne skellet mellem farver, der er så tætte på hinanden, at der er svært at se med det blotte øje. Derudover kan gøres mindre i fysisk størrelse (pixels), billeder per sekund eller lignende.

Andre igen bruger lossless komprimering, som det blandt andet kendes fra zip-filer, hvor data pakkes på en sådan måde, at det fylder mindre, uden at kvalitet går tabt.

Sidst er der nogle der bruger både lossy og lossless komprimering, f.eks. det kendte DivX.
Avatar billede XSU9D Nybegynder
19. april 2010 - 19:00 #7
@frem-ad
Den film jeg ville kopiere var Doktor Zhivago fra 1965.
Som sagt købt og betalt.
Nu har jeg prøvet med Clone DVD.
Det lader sig ikke gøre men af en lidt anden årsag.
Filmen er kopi beskyttet.
Lidt træls når den er min ejedom.
Det er jo tilladt med en kopi men hvis filmen er kopibeskyttet hvad så !!!!
Jeg prøvede med convertXtoDVD ved at loade den første VT_S fil.
Kunne ikke læses.
( Kopi beskyttelsen ??)
Jeg prøvede med en anden af mine film.
Først Clone DVD.
Rigtig fint resultat.
Plads pen 4.7 gb skive.
Kun lidt " tab "
Nu prøvede jeg så med convertXtoDVD ved at loade den første VT_S fil.
Nu gik det bare derudaf.
Så convertXtoDVD kan tilsyneladende bruges begge veje.
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2010 - 19:39 #8
Ja der er jo koder på det meste der har jeg så AnyDVD der køre hele tiden den bryder alle koder både musik, dvd, blu ray uden jeg ser noget til det. den ligger bare og køre nedeunder det hele.
Og ja SlySoft som laver bla. clone dvd og anyDvd laver nogle rigtig gode og nemme programmer der bare kører uden bøvl, og er hurtig.
Kan godt se det med convertXtoDVD men den er langsom, og lidt en træls måde og får du entelig ikke problemmer med dine undertekster når du bruger convertXtoDVD.??
Avatar billede XSU9D Nybegynder
19. april 2010 - 20:36 #9
@frem-ad
Jeg har givet dig points.
Jeg synes at convertXtoDVD fungerer fint på alle måder også i forhold tilundertekster.
Men som du siger ...noget langsomt program.
Jeg vil prøve mig frem med AnyDVD.
Clone DVD var jo bare toppen.
Enkelt og hurtigt.