Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel - For lang formel? :/

Jeg har et problem, har lavet en rimelig lang formel, som jeg skal bruge. Men når jeg prøver at indtaste den, melder excel fejl:

"Den angivne formel kan ikke indtastes, fordi den indeholder flere værdier, referencer og/eller navne, end der tillades i det aktuelle filformat"

What to do?
Avatar billede lerskov Praktikant
18. april 2010 - 19:27 #1
Prøv igen....

jeg ved at der kun kan være 7 "hvis" sætninger i en formellinie.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 19:54 #2
Jeg har 10 "hvis" sætninger, som jeg ikke kan undlade... Hvad gør man så? forstår ikke denne begrænsning, kan det ikke sættes op?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 20:20 #3
Fandt lidt hjælp på nettet. Der kan vist bruges uendelige IF sætninger, hvis det bygges anderledes op!

Så istedet for =HVIS(A1=1;1;HVIS(A2=1;1))

Så: =HVIS(A1=1;1;)&HVIS(A2=1;1;)

Ser ud til at virke :)
Avatar billede lerskov Praktikant
18. april 2010 - 20:23 #4
ok, super..

Det var lidt svært, at finde fejlen, uden formel..

Men er tit selv stødt ind i problemet med 7 "hvis'er"
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 22:28 #5
Lukker, fandt selv løsning