Avatar billede aliaz Nybegynder
18. april 2010 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Charles de Gaulle - Orly

Hej

Jeg er uheldigvis strandet i Kina som følge af flysituationen over Europa. Jeg har dog billet til onsdag, hvor jeg forhåbentlig lander i Charles de Gaulle lufthavn udenfor Paris kl. 18.40. For at komme helt hjem skal jeg have et fly til Aalborg kl. 21.30, men de afgår fra Orly lufthavn i stedet.

Mit spørgsmål er nu, om det er muligt at nå fra Charles de Gaulle til Orly på de 3 timer jeg har? Foruden transporten skal jeg også have mit bagage samt nå check-in i Orly. Hvis jeg regner med en time til hver del, kan jeg så gøre transporten på 1 time? Der er 45 km på motorvej derned, som Google maps mener tager 45 min. Men er taxa vejen frem eller går der noget metro/bus/tog derned?

På forhånd tusind tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 14:12 #1
http://politiken.dk/indland/article950339.ece

Jeg tror at du skal vaere glad hvis du kommer til Europa og har mulighde for at tage et tog hjem til DK.
Avatar billede aliaz Nybegynder
18. april 2010 - 15:47 #2
Nu var det jo ikke det spørgsmålet gik på og vi følger skam også med herovre fra. Nu har vi været forfulgt af uheld, så nu går jeg all-in på at nå helt hjem samme aften :)
Avatar billede el_gnu Nybegynder
18. april 2010 - 21:46 #3
Du kan tage tog+metro fra Charles de Gaulle til Orly, det tager omkring 80 min. Både tog og metro går ofte, er ret pålidelige og går lige til døren.

På ratp.com kan du planlægge rejseplaner (lidt à la rejseplanen.dk).

Håber I finder vej hjem :-)
Avatar billede aliaz Nybegynder
26. april 2010 - 12:25 #4
Så kom vi endelig hjem! Flyet fra Kina fløj en stor omvej grundet lukkede luftrum, så vi var uden mulighed for at nå flyet i Orly. Havde den ankommet til tiden og ville man acceptere en stor taxa-regning, kunne man godt have nået til Orly :)

Lukker her!