Avatar billede prebenrunge Nybegynder
12. april 2010 - 14:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ping andre computer fra ASP

Så vidt jeg kan læse mig til herinde, anbefaler mange at man bruger et komponent til at pinge andre computere (for at se om de er tændte).
Jeg har brug for sådan et komponent, men alle links herindefra
er tilsyneladende døde (spørgmåle og svar er også mange år gamle).

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde et ping komponent til ASP. Det er ikke vigtig om det er ASPPING, eller et andet brugbart, bare jeg kan pinge fra min ASP kode.
Måske nogen har sådan et komponent liggende ??

med venlig hilsen
Preben Runge
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2010 - 15:15 #1
Kan denne her ikke bruges: http://www.brothersoft.com/pivo-ping-component-download-41856.html

Jeg fandt den lige på google - og jeg har ikke selv prøvet denne komponent før... Men der må være noget documentation med...

\Dan
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
13. april 2010 - 09:05 #2
Så vidt jeg kan forstå på beskrivelsen er den til .NET (asp.net)  og ikke til alm. asp, så den er nok ikke ok.
Er der virkelig ikke andre forslag eller nogen der ligger inde med den gamle compont
Hilsen PReben
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 05:11 #3
hehe ja det kan jeg godt se...

Det er godt nok også længe siden at jeg har haft noget med dette at gøre. ServerObjects.com lavede engang en komponent, som hed AspPing men den er som sunket i jorden på nettet...

Har du set denne her artikel:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/102998-1.shtml

Det er ganske vist ikke nogen komponent - her gøres det nemlig uden nogen komponent...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 05:15 #4
se i øvrigt her også:
http://www.eksperten.dk/spm/645021
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2010 - 05:22 #5
Skal det være til at pinge andre computere på et lokalt netværk, med ip-adresse eller lign.?
Eller er det kun til at tjekke om en given url på internettet svarer? For hvis dette er tilfældet findes der langt smartere måder at gøre dette på...

\Dan
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
14. april 2010 - 12:44 #6
Det er udelukkende til at pinge andre computere på lokalt netværk enten med ip adresse eller computernavn for at se om de er tændte.
Avatar billede totalpc Seniormester
15. april 2010 - 14:26 #7
Avatar billede sth Novice
18. april 2010 - 15:45 #8
jeg er rimelig sikker på atjeg har sapping som jeg kan sende til dig
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
26. april 2010 - 11:58 #9
jeg prøver lige den fra totalpc, den ser lovende ud
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
04. juni 2010 - 12:39 #10
jeg fik fat i et asp komponent og installeret, så nu virker ping. Tak for dialogen
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
21. august 2010 - 17:30 #11
jeg lukker spørgsmålet her
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 22:47 #12
hehe... det var da også på tide...

\Dan