Avatar billede The_Buzz Novice
08. april 2010 - 22:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af min side www.lottostat.dk

Hejsa

Jeg vil gerne have en vurdering af min site http://www.lottostat.dk og meget gerne forslag til funktioner der måtte mangles...

Jeg har udtrækninger af Lotto (Tal, Tillægstal, gevinster) tilbage til 23-06-1990 samt onsdags trækninger (Tal, Tillægstal, Supertal og gevinster) tilbage til 17-03-1993

Jeg vil gerne give mange points for super ideer - men som udgangspunkt laver jeg bare en 60 points her som kan distribueres mellem de forslag der måtte komme :)

På forhånd mange tak!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
08. april 2010 - 23:06 #1
den mangler en doctype så den går i quirks mode
og så ser det ud til at kontakt siden mangler
Avatar billede torotune Nybegynder
08. april 2010 - 23:33 #2
Fin og informativ side.

Men off-topic: Hvis spørgsmålet ikke kun omhandler rent design, så kan jeg ikke lade være med at hæfte mig ved din teori som er ret interessant, og som umiddelbart burde give mening- eller hvad?

Ved at kigge bagud og se på hvilke tal der er udtrukket gennem årene, og så at der skulle være en procentdel større chance for at ramme rigtigt ved at satse på de mest udtrukne tal.

Jeg kan bare ikke se noget bevis for at der skulle være en større sandsynlighed der - og mener at den statistik der er opbygget gennem årene ser ligeså tilfældig ud som de tal der er blevet trukket gennem årene..?

Der er no offense - men interessant nok fordi der ser ud som om der er en sammenhæng? Kan bare ikke få det til at hænge sammen :-)
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
09. april 2010 - 00:03 #3
Lækker side.. Det eneste der lige falder mig for øjnene er at når man skifter mellem "info" og nogle af de andre sider, så "hopper" siden pga. scroll-baren bliver tilføjet og fjernet. Jeg ved ikke om det bare er mig der er sart, men synes det forstyrrer lidt..

Hvis du kan følge mig, kan du tilføje det her:

html {
    overflow-y: scroll;
}

Så scroll-baren altid vises. Ellers kanon arbejde. Den er simpel og lige til.
Avatar billede showsource Seniormester
09. april 2010 - 07:43 #4
Der er jo ikke noget der hedder sandsynlighed i en lottotrækning.
Andet end hvad man evt. selv tror på.

Og jeg lytter da lige med her.
( ideer til hvad man kan se om trækninger )

http://lottostatistik.dk/
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2010 - 08:02 #5
Mit første indtryk var et dejligt design med pæne farver.
Jeg har dog aldrig brudt mig om rød tekst da den kan være svær at læse og generes det almindelige syn.

Der er meget tekst på forsiden: Du kan lave det nemmere læseligt ved at mindske bredden af afsnittene, evt. lave kolonner. og med en pæn ramme omkring etc.

tabellen under "hvad er chancerne" er meget kompakt, eller dvs overskirfterne på kolonnerne er samt teksten lige oven over.

Under lørdag: når man får alle datoer frem for hvornår et tal er udtrukket: det er temmelig uoverskueligt. Men funktionen fungerer godt.

Det var bare lige hurtigt. Jeg synes overall at det er en meget pæn og velfungerende side. Umiddelbart var den også pæn i både FF og IE.
Avatar billede The_Buzz Novice
09. april 2010 - 09:52 #6
Tak for de mange gode forslag :o)

Jeg har lidt at gå i gang med.

Doctype - havde jeg ikke skænket en tanke overhovedet, jeg har altid bare programmeret ud af landevejen og glemt doctype - totalt dumt - det ved jeg godt.. Måske jeg skal lære at følge doctypes :D

Rød farve rundt som tekster på siden: Jeg har redigeret (Systemer) til at have en let mørkegrøn font.

Selve slagsmålet om statistik i forhold til lotto, det er en religion... :p Og religion skal man ikke slås om selvom mange fjolser vælger at gøre det :o)

showsource: Jeg vil helst undgå at stjæle ideer fra andre sider, primært fordi de statistiske muligheder der er på den nævnte side du giver - ser jeg som total nyttesløse eller fejlprogrammerede.

Mht forsiden - dele op i kolonner osv... Det vil jeg lige overveje...

Yderligere forslag?

(Jeg har også fået en mail)
Det var hvilke tal der er udtrukket flest gange sammen.

Fx. hvor mange gange er 10 kommet ud sammen med 24 eller lignende.

Jah den skal jeg lige have lavet og fundet ud af hvordan jeg trækker det ud af db...
Avatar billede showsource Seniormester
09. april 2010 - 10:39 #7
Ja, religion kan være noget snavs, og bestemt ikke noget man skal slås om ! :O)

At du finder lottostastik.dk total nytteløs forstår jeg ikke helt.
F.eks. er din sidste overvejelse mulig på siden.
http://lottostatistik.dk/?page=kombinationer
Avatar billede The_Buzz Novice
09. april 2010 - 14:56 #8
showsource - ejer du siden? Isåfald sorry jeg sparkede :p

De personer der har givet forslag her må meget gerne give mig et svar så jeg kan fordele points :)
Avatar billede showsource Seniormester
09. april 2010 - 15:20 #9
Du skal nu ikke undskylde !
Jeg var selv "efter dig" i et andet spm. :O)

Har selv tænkt på "top ti" kombinationer, men ved ikke rigtig .....
Og bortset fra det, er ovenstående link det mest besøgte på siden.
Avatar billede mikaelch Novice
09. april 2010 - 18:34 #10
kan ikke se  kontakt siden med e-mail kontaktformular

opdeles i flere undersider derved mere indhold til søge maskiner og lettere at forstå , kan komme flere overskuelig forklaringer .

forstod ikke statistikken på siderne , hvor chance hver uge for at vinde og hvordan den øges lav et andet type diagram.

Rss - feed god ide til siden derved kan andre abonner på nyheder , ny undersider og du kan tilmelde den rss - feed portaler
Avatar billede The_Buzz Novice
09. april 2010 - 18:42 #11
Fede ideer Mikaelch! Tak!

Well jeg skal vist lige udvikle på den her i weekenden :p
Avatar billede showsource Seniormester
16. april 2010 - 13:18 #12
Nåh, efter dette spm. har jeg lavet en top 20 liste af mulige tal kombinationer:
http://lottostatistik.dk/?page=topliste
Selvf. med mulighed for at se samtlige kombinationer. ( 2 eller 3 tal )
Jeg har iøvrigt fået en ide til endnu en "top" liste ud fra kombinationer. :O)