Avatar billede ironhorse Nybegynder
08. april 2010 - 22:18 Der er 8 kommentarer

flyt .dk domain fra surftown til amerikansk host

Jeg vil flytte mit .dk domain til en amerikansk udbyder. den nye udbyder siger at de ikke kan registrere et .dk domaine fordi deres registrar ikke kan håndtere .dk domainer.
Jeg er ikke sikker på hvad dette betyder...
Min intention er naturligvis at slippe helt af med Surftown - så jeg vil ikke blot lade surftown pege på den nye host.
Men hvad gør jeg så??
Kan man ikke bare registrere den nye hosts nameservere hos dk-hostmasters...

Nogen der kan give nogle saftige detaljer om hvordan dette kan gøres?

Tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. april 2010 - 22:27 #1
"Kan man ikke bare registrere den nye hosts nameservere hos dk-hostmasters..."

Jo.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. april 2010 - 23:20 #2
Det er dog ikke gratis
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2010 - 23:32 #3
#2, jo, fuldstændig. Når du først har betalt for domænet hos DK Hostmaster kan du pege det på lige de navneservere du ønsker.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. april 2010 - 23:56 #4
#3 - Kommer an på hvordan man læser spørgsmålet, jeg læser det somom at udbyderen i USA ikke har godkendte nameservere hos DK Hostmaster og han derfor vil have dem reg. det er ikke gratis.

Det er gratis at lave en redelegering af et domain til allerede reg. nameservere.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2010 - 07:40 #5
Læs https://www.dk-hostmaster.dk/teknisk-administration/navneserveransvarlige/godkendelse-af-navneserver/ men hvis du gør det er du ansvarlig for at navneserverne overholder reglerne

Desuden om det koster noget så læs blandt andet: http://www.computerworld.dk/art/46936/nu-vil-difo-ogsaa-fjerne-navneserver-gebyr?a=related&i=45071&bottom

Ellers brug en service som GratisDNS til at håndtere din DNS men have selve siden og mail i udlandet.
Avatar billede dunkeren Nybegynder
07. maj 2010 - 07:59 #6
Hvorfor vælge en amerikansk host ?
Din side bliver langsommere, hvis den henvender sig til danske besøgende.
Derudover kan du sagtens finde alternativer til surftown, som sagtens kan levere det du skal bruge og sikkert også til samme pris...
Avatar billede nanders Nybegynder
27. november 2010 - 10:02 #7
Jeg vil lave samme manøvre. Surftown hackes konstant.

Kan det ikke bare gøres hos DK-Hostmaster?

VH.

nanders
Avatar billede dunkeren Nybegynder
27. november 2010 - 13:14 #8
de har ingenting med surftown at gøre.
De administrerer kun .dk domænerne.
At surftown hackes er der kun surftown der kan gøre noget ved.
Det er deres servere og dermed deres ansvar.