Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
08. april 2010 - 08:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl i opstart af Windows 7

Hej allesammen.

Jeg har lige fået købt en ny bærbar, med Windows 7 på. Men jeg har fået et lille problem, efter jeg måtte slukke for computeren, på den "forkerte" måde, hvor man holder tænd knappen inde til den slukker, grundet af, at min pc var frosnet.

Men nu er der et problem med harddisken, hvor der hver gang står omtrendt dette: Hvis du ikke vil udføre en reperation af disken så tryk på en vilkårlig tast. Også vil jeg jo lade computeren fixe problemet, men så står der til sidst, inden den går ind i selve Windows 7. "Windows kunne ikke lave problemmet" eller noget i den stil, og den gør det hver evig eneste gang, når jeg tænder, og det er et træls, nu hvor min computer kun er 3 dage gammel.

Hvad gør jeg lige ved det? :(
- Håber der er nogle, der vil hjælpe mig!
Avatar billede Blandy Praktikant
08. april 2010 - 09:17 #1
kan du kører fejlsikret tilstand?
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
08. april 2010 - 09:25 #2
Det ved jeg ikke om jeg gør? - Hvordan undersøger jeg det?
Jeg er ikke ret stærk indenfor Windowsfejl, så jeg virker nok lidt dum, når jeg spørger om noget.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. april 2010 - 09:31 #3
Du skal trykke F8 mens maskinen starter op. så skulle der komme en sort skærm med hvis tekst, hvor du har mulighed for at vælge fejlsikret tilstand. Der er flere versioner af fejlsikret tilstand, men det er lidt lige meget hvad for en du  vælger til at starte med.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2010 - 09:53 #4
Hvi du downloader dette værktøj bør det kunne lade sig gøre at fixe problemet.
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
og her en torent downloader.
http://www.utorrent.com/downloads/complete?os=win
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
08. april 2010 - 09:53 #5
Okay så jeg skal bare vælge "Fejlsikret tilstand", og hvad sker der så? Og løser det mit problem? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2010 - 19:03 #6
Hvis det er en fabriks Pc.så er der sikkert en recovery partion indbygget på harddisken."hvilket mærke?"hold øje under opstart med hvilke F taste muligheder der findes evt.gendan.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. april 2010 - 10:20 #7
Så det du synes jeg skal gøre, er at gemme alle mine data på min ekstern, også skal jeg kører recovery på den, også skulle den kører helt som ny igen? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 10:48 #8
Det er ihvert fald den bedste løsning altid at tage backup Recovery går til fabriksinstillinger i Gendan mister du ikke dine filer så hvis den mulighed er der så er det den du skal bruge hvis du kan ellers recovery.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. april 2010 - 10:57 #9
Og gendan, er den hvor man trykker F8, ikke sandt?
Og så skal man bare lade den stå og køre, til den er færdig med det? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 11:07 #10
Hvis gendan ses under F8 så er det den. hvis du HVIS' der bliver en næste gang beskriver din Pc. fabrikat type osv. er det lettere at guide dig.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. april 2010 - 11:13 #11
Det er denne computer jeg har:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=576821

Så håber du kan finde en guide! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 11:41 #12
På den model får du alle valgmuligheder ved at trykke på ESC under opstart
F1 system info
F9 boot options
F10 bios setup
F11 system recovery
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. april 2010 - 12:04 #13
Og hvad skal jeg så gøre ud fra det?
Jeg ved, at hvis man trykker F8, under opstart,
så kan man "gendanne" elementerne på computeren.
Men det er måske ikke det jeg skal kan jeg se,
ud fra det du skriver? Skal jeg stadig gå efter F8
knappen, så jeg gendanner computeren, eller skal jeg
gøre noget andet, evt. køre recovery? Jeg ved, at F8,
virker, for jeg har prøvet! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 12:14 #14
Jeg glemt
F2 system diagnostics
Hvis du har prøvet F8 og det ikke hjalp så er der kun F11 system recovery tilbage så er din Pc som ny hvis den ikke fejler noget
du kunne jo køre F2 først og hvis den her viser fejl er det en bytter.
Avatar billede kaspersoendergaard Nybegynder
12. april 2010 - 14:17 #15
Okay, det vil jeg prøve.
Skriv lige et "svar" så jeg kan give dig point! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 14:26 #16
Svar :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 14:27 #17
Om igen!
Svar :-)