Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 02:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP starter ikke og sort skærm

Min bærbare synger på sidste vers, men nu er det så gået galt inden jeg har fået anskaffet mig en ny.
Pludselig er der HELT sort skærm, når jeg starter for den og jeg tror ikke windows xp starter op, da den ikke afspiller signatur-lyden. Hvad kan der være galt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 08:10 #1
Når du tænder for den kan du så se den normale skærm med bios oplysninger? du skriver heller ikke hvilken PC.
Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 08:39 #2
Nej, den er helt sort, den er slet ikke aktiv. Som om der slet ikke er forbindelse til den.
Det er en HP Pavillion DV6000.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 10:41 #3
Så er jeg næsten helt sikker på du kan se dit på nedenstående link
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-6-HM
Det er et typisk Dv6000 problem
Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 12:20 #4
OK, det virker rimeligt omfattende!
Jeg har ikke haft det problem før, og jeg har haft den i en del år. Men burde windows ikke starte op, selvom der ikke er noget på skærmen?
Egentlig skal jeg bare sikre mig mine data, filer og mails inden jeg skrotter maskinen, så den store reparation er ikke nødvendig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 12:44 #5
Nej det er grafikkortet og det er et kendt problem på dv6000 serien og man kan hverken komme i bios eller høre harddisken køre
For at sikre dine data ville jeg pille harddisken ud og eventuelt købe et USB cover til den.så har du jo et bærbart lager.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=231056
eller sådant et.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=246225
Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 14:17 #6
Øv!
Nå, nu har jeg lige pillet harddisken ud, fordi jeg ville prøve at sætte den i et eksternt 2.5 kabinet jeg har liggende. Men grænsefladen er desværre ikke den samme. Hvis jeg skal finde et kabinet til den, hvad skal jeg så søge efter. Den ser nogenlunde sådan ud: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2008/03/ocz-sata-ii-ssd.jpg
Altså ikke med de normale pins

Vil det være muligt at hive mine mails og mapper fra Thunderbird over i en ny installation på en anden maskine?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 17:21 #7
Jeg har væpret ude af huset og ser først din medelelse nu det er en SATA Disk så hvis du vil have den i et cower så er det det første link i#5
Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 20:30 #8
Vil det være muligt at hive mine mails og mapper fra Thunderbird over i en ny installation på en anden maskine?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 20:42 #9
Da skal du nok i et andet forum jeg kører MSoutlook MEN DET SKULLE VEL VÆRE MULIGT
Avatar billede oleiso Nybegynder
06. april 2010 - 20:47 #10
OK, kan du ikke bare smide et svar her så.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2010 - 21:03 #11
Ok :-)