Avatar billede comez Nybegynder
05. april 2010 - 23:27 Der er 6 kommentarer

Hjælp: 2 skærme til den stationærer computer

Hej alle,

Jeg har lige fået samlet min computer, jeg skal have to skærme tilsluttet. Der er dog et problem, da den ikke gider finde skærm 2 to.

Information om grafik kortet:
Radeon X1300 / 1550 Series.

Der gives 200 points til den som hjælper mig.
06. april 2010 - 06:30 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Har du korrekt driver instaleret ?
Avatar billede comez Nybegynder
06. april 2010 - 06:42 #2
Hovsa, har Win7, det ved jeg sku ikke. Hvilke burde jeg have?
Avatar billede KHHP Juniormester
06. april 2010 - 09:03 #3
Du skal bruge en af disse to drivere afhængig af om du har 32 eller 64-bit windows

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_vista32.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.13&lang=English
Windows 7 32-bit

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_vista64.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.13&lang=English
Windows 7 64-bit

Ved ikke om det virker, da jeg ikke selv kan installere de nyeste drivere på min pc med Win 7 Ultimate.
Avatar billede KHHP Juniormester
06. april 2010 - 09:04 #4
Tilføjelse til #3:

Jeg bruger dog Radeon HD4670
Avatar billede besle Nybegynder
06. april 2010 - 14:26 #5
Driver til WIndows 7 er ikke noget problem, har selv Windows 7 ultimate, med et radeon x1300 grafikkort, som driverne kører fint på.

Hvad gør du for at få skærm to aktiveret? skrivebordsopsætning? er det to identiske skærme?
Avatar billede Belkjaer Nybegynder
07. april 2010 - 21:23 #6
Højreklik ude på skrivebodet og vælg "Skærmopløsning" her skulle du gerne se 2 skærme. Tryk på den skærm som er "fadet ud" og afving "aktiver denne skærm"
Du skulle nu gerne kunne ændre opløsningen på hver skærm, og ændre placeringen i forhold til hvor de står op dit bord.

Hvis det ikke findes en skærm 2, skal du muligvis bruges ATI's eget software.

Tryk da på "advanceret indstillinger, så skulle der gerne stå noget med "catalyst" eller sådan noget på det sidste faneblad. Under dette punkt skulle der så være mulighed for at aktivere 2 skærme.