Avatar billede solsorten Praktikant
05. april 2010 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En gæstebog MED kategorier - og svarmulighed - dvs. helst som en lille blog??

Jeg er ved at lave mine websites: www.mbudvikling - og jeg vil gerne have lidt interaktivitet på siderne.

Derfor har jeg p.t. indsat et link til en gæstebog (f.eks. på http://mbudvikling.dk/coaching-klarhed-overblik-og-handlekraft og http://mbudvikling.dk/stress-og-travlhed-forebyggelse-og-behandling).

Men det er ikke helt som jeg vil. Jeg vil helst have en gæstebog, som er nem lige at smide en besked i, hvor jeg kan smide et svar til henvendelsen - og hvor indlæg bliver underopdelt i kategorier...

Findes det? Hvor??

Nogle ideer til, hvad jeg ellers kan gøre?
Avatar billede stone Forsker
05. april 2010 - 16:50 #1
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 16:50 #2
Det er en god idé, som vil knytte dine læsere (kunder!) til sitet.

Jeg ville foreslå, i stedet for kategorisering, at de enkelte bruger-indlæg var linket til de artikler som de udsprang af, ligesom du ser det på ComputerWorld f.eks: http://www.computerworld.dk/art/55564?a=exp&i=80

At du så (selv) kan se dem samlet, eet sted, skal kun være for at lette dit eget overblik (så du kan fange evt. sludder og spam). De bør ikke blandes sammen for læserne (som nu).

Du kunne bruge artiklens navn ("stress-og-travlhed-forebyggelse-og-behandling") da det både er unikt og informationsbærende.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 16:57 #3
Hov, jeg var ikke færdig..

Artiklens navn kan være nøglen, som samler de enkelte responses, og gør det let at trække dem frem og placere nederst på artikel-siden selv (og på den måde opfordrer folk til at bidrage/deltage)

En gammeldaws gæstebog går let hen og bliver heppekors-pinlig...
Avatar billede solsorten Praktikant
05. april 2010 - 18:14 #4
Til Stone: tak for tippet. Jeg slår det lille felt til.
Avatar billede solsorten Praktikant
05. april 2010 - 18:18 #5
Jaa.... Kan lide dine tanker - men hvor finder jeg det henne?
Jeg er nemlig IKKE hverken webmaster eller programmør (stod af sådan ca. efter Frontpage), men finder bidder her og der, som jeg så sætter ind på bricksites skabelonen. Indtil videre virker det fint.

Så... Er der nogen der kender f.eks. en færdig gæstebog, hvor man kan bruge en eller anden form for to-vejs kommunikation?

(den jeg p.t. bruger på min egen hjemmeside er smartgb - men den har ikke den funktionalitet, jeg leder efter)

Som altid: på forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede solsorten Praktikant
02. september 2010 - 08:16 #6
Der er såvidt jeg kan se ingen der har angivet indlæg som svar - kun som kommentarer. Jeg vil gerne afslutte tråden, så
Stone: smid et svar, så jeg kan smide points...

I andre: tak for indlægget men jeg har ikke kunnet bruge svarene, da jeg som sagt ikke selv er programmør, så jeg ved ikke hvordan man laver det, I snakker om.
Avatar billede stone Forsker
04. september 2010 - 14:40 #7
Svar....