Avatar billede nickx Nybegynder
04. april 2010 - 16:00 Der er 11 kommentarer

Opsætte server til fjernadgang

Hej

Jeg har overtaget et firma med et eksisterende netværk bestående af 4 pcere forbundet til en terminalserver via kabler.

Jeg vil nu gerne have en fjern forbindelse til serveren via "forbindelse til fjernskrivebord" fra min hjemme arbejdsplads.

Hvordan gør jeg det?

Jeg kan ikke komme på serveren ved at taste dennes ipadresse, brugernavn, adgangskode fra min hjemme pc. Så jeg har på fornemmelsen det er min server som skal opsættes til adgang via internettet..
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2010 - 17:39 #1
I din router, skal du forwarde port 3389 til din servers IP adresse
Avatar billede nickx Nybegynder
04. april 2010 - 18:20 #2
Okay hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2010 - 19:35 #3
det står som regel velbeskrevet i den medfølgende manual. Husk desuden du skal benytte den offentlige IP-adresse når du forsøger at forbinde til din server udefra.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. april 2010 - 20:46 #4
Hej Riversen

Den offentelige ipadresse er den jeg får frem når jeg går på nettet på serveren? Den er nemlig ikke den samme som min faste ipadresse oplyst af min internet udbyder.

Jeg kan stadig ikke connecte til min server hverken med den
ene eller den anden ipadresse eller computernavn fra min hjemme pc. Hvad gør jeg forkert?

Det er lidt sjovt - for jeg kan heller ikke connecte til min server på de 4 pcere som er koblet serveren via kabler hvis jeg bruger ipadresse - Derimod går det fint hvis jeg bruger computernavn på server.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
04. april 2010 - 22:11 #5
Hvilket servereoperativsystem er der tale om?

Kender du noget til dette operativsystem?

Har du checket serverens windows firewall og for undtagelser?

Hvordan har du det med at rode i registreringsdatabasen?

RDP-porten kan jo være ændret fra default værdien 3389.

Dit hjemme net : offentlig ip adresse = hjem.xxx.xxx.xxx

dit firma net  : offentlig ip adresse =firma.xxx.xxx.xxx

Hjemmefra bruger du naturligvis firma.xxx.xxx.xxx  til at forsøge at etablere forbindelse.
Avatar billede nickx Nybegynder
05. april 2010 - 07:45 #6
Det er en windows-server. Sat op som terminalserver.

Nogle steder man kan få en step-by-step guide for opsætning
af fjern forbindelse?

min router er: DGS-1016D hvor finder jeg en manual til den?
Avatar billede nickx Nybegynder
05. april 2010 - 07:51 #7
når jeg forsøger at koble mig på via fjernskrivebord får jeg følgende fejlmelding:

"Denne computer kan ikke oprette forbindelse til fjerncomputeren.
Prøv at oprette forbindelse igen.Hvis problemet fortsætter skal du kontakte ejeren af fjerncomputeren eller netværksadministratoren."
Avatar billede nickx Nybegynder
05. april 2010 - 08:39 #8
Jeg har været inde i registreringsdatabasen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber:

Reg_Dword  0x00000d3d (3389)

Betyder det er port 3389 er åben? Og skal den være åben både på min hjemme pc og firmaserver?

Jeg har også sikret mig at windows firewall tillader programet
"Routing og Remote Access"
Avatar billede sten2004 Nybegynder
05. april 2010 - 13:03 #9
#6 jo, men hvilken version af windows?
DGS-1016D er switch og ikke en router, manual finder du hos dlink.dk

#7 Det er en rettighed der blokere adgangen

#8 Nej det betyder at terminal services kører på default porten 3389.
Din windwos firewall skal også tillade adgang via RDP.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
05. april 2010 - 13:15 #10
Når du har fysisk adgang til virksomheden, prøv så at ping det computernavn som de 4 pcer bruger til at lave rdp-adgang med. Er den ip-adresse der opløses ved ping'et identisk med den ipdresse du prøver i #4?

Hvad om du oplyser ipadressene som følgere

Firma net:  intern ip-adresse til server
Gateway adresse og DNS-server plus evt WINS server
en ip adresse på en af de lokale pc-er

Find ud af hvlken router der er i firmaet

Hvilket operativsystem har din hjemme pc.

Dit hjemmenetværk er sekundært i løsningen på at få adgang til dit firmanet medmindre 1) din hjemme router eller lokale software firewall blokere for RDP hvilket er høsjt usædvnligt
2) firmarouteren blokere alle eksterne ipadresser til interne services pr ekstern ip-adresse.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
05. april 2010 - 13:20 #11
Syntaksen for brugernavnet til login på en terminalserver kan variere lidt afhængig af om der er et domæne  til validering af loginnet. lad os sige der er et domæne de hedder dom.local. Netbios navnet vil typisk være dom og det bruger ved loginnet, brugeren hedder Peter login navnin bliver så: dom\peter
alternativt kan peter@dom bruges.