Avatar billede comox Nybegynder
04. april 2010 - 13:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

På et bestemt netværk får vi kun en pc W7 på trådløst og ikke kablet.

Baggrund: Jeg er i KBH bl.a. for at hjælpe min datter med hindes internet og pc, men jeg bor i Oslo.
Hun har en form for autisme og jeg er den eneste som har god kontakt med hinde nu. Det er derfor næsten livsvigtig at vi kan tale sammen på Skype hver dag og at hun har et stabilt internet. Vi tar til Oslo i morgen mandag, men kommer tilbage om ca. 2 uger.
Problem: Hun kommer ikke på internet når hun bruger internet kabel, men kun trådløst. Det gælder både Firefox og Explorer. Hun har en bærbar Lenovo G550 med W7 og en router D-Link DIR-635. Når vi nulstiller router til fabriks indstillinger kan hun komme på router og internet med  kabel ind til vi genstarter hindes pc. Det hjælper ikke at koble alt brandmur og antivirus programmer ud. W7 viser at der er internet adgang, men når vi tjekker for fejl så er der et problem som W7 ikke har svar på. Uanset hvad vi kalder netværk i router er det det samme navn der kommer op som navn på netværk. Vi får ikke slettet eller dannet et nyt netværk. Har også prøvet med systen gendannelse.
Jeg har en bærbar med Vista og har ikke noget problem med at komme på hindes net hverken kablet eller trådløst.
Vi har før tjekket hindes pc på mine netværk UPC samt Telenor og der var ikke noget problem.
IPS: bolig:net A/S.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
04. april 2010 - 21:43 #1
Prøv at deaktivere IP V6 på Lenovoen, både wifi og og kabel adapter.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
04. april 2010 - 21:55 #2
Hvad IP-adresse for lan-adapteren og wifi-adapteren?
Skifter de tildelte adresser efter genstart af computeren?

Hvilken firmware version har DIR-635, i følge routerens webinterface?

Hvilken hardware version har routeren A eller B. se label med P/N, S/N
Avatar billede comox Nybegynder
05. april 2010 - 11:49 #3
Der er 3 (4) netværksforbindelser: Lan, WiFi og 802.11g. Det ser ut til at det er den sidste som virker. På den er det også IP V4 som er i funktion, men IP V6 er ikke deaktiveret. Prøver at deaktiver IP V6 som forslået. Det gir en vældig ustabil fastnet forbindelse som jeg ser det umiddelbart.
IP adresserne ser ikke ud til at skifte.
Router HW version B og den er opdateret til FW 2.30 EU som er den sidste.
Der er også en netværkskort i enhedshåndtering som ikke vises i forbindelser. Det heder Terdo Tunneling Pseudo-Interface. Den kan ikke starte kode 10.
Jeg har nu for 2. eller 3. gang koblet Lenovoe uden om router på net. Der kommer nu en melding om netværksfejl IP-adressekonflikt. En anden PC har samme IP-adresse. Hun kaldte den gl. pc samme navn som denne Lenovo der er ny. De har været på net samtidig.
Vi er nød til at køre til Oslo nu. Kommer som sagt tilbage om 2 uger.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
05. april 2010 - 12:52 #4
Har du nået at åbne routeren for remote administration så du kan komme ind på webinterfacet når i kommer til Norge?

Det at der kommer en adressekonflikt mht. ip . kan det tænkes at routeren bruger Lenovoen's mac adresse som alias til at binde den tildelte adresse fra ISP'en, ved ikke lige om featuren er tilgængelig på DIR-635.
Avatar billede comox Nybegynder
07. april 2010 - 21:08 #5
Nej, jeg han kun nået at bed IPS om at sletter oplysning, så kan vi prøve når vi kommer tilbage.
Avatar billede comox Nybegynder
19. april 2010 - 13:34 #6
Jeg er her kun i dag og i morgen tidlig.
Jeg prøver at koble til router uten at forbinde den til internet. Det som er mærkelig nu er at jeg kan få kontakt med router med min Vista, men ikke med hindes W7.
Der kommer den her meddelelse "Forbindelse til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst". Router kan pings uden tab.
Så sætter jeg router op med min Vista. Nu kommer jeg på router og internet med hindes W7 trådløst. Det gør jeg også kablet ind til jeg gestarter. Men hvis jeg først kobler op trådløst så kan jeg der efter igen koble op kablet når den er genstartet.
Det med ip konflikt ved jeg ikke rigtig om har betydning. Men hun hade kaldt både router og de to pc-er samme navn, så det kommer vel derfra.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
20. april 2010 - 00:32 #7
Måske lidt langt ude, men Lenovos netværks software kan måske drille. Ved ikke hvordan det virker under Win7, men det har drillet mig under Vista og XP. Har et par gange afinstalleret productivity center softwaren. Også Lenovos Security center kan drille.

Hvis du kører recovery kan du via brugertilpasning udelade productivity softwaren.

Fra en anden tråd http://www.eksperten.dk/spm/907306, var det muligt at køre internet i fejlsikret tilstand, har du prøvet dette?

"Så sætter jeg router op med min Vista. Nu kommer jeg på router og internet med hindes W7 trådløst. Det gør jeg også kablet ind til jeg gestarter. Men hvis jeg først kobler op trådløst så kan jeg der efter igen koble op kablet når den er genstartet"

Meget mystisk :-(
Avatar billede comox Nybegynder
27. april 2010 - 18:37 #8
Jeg får ikke gjort neget med det her en god tid. Min datter har sin pc med et andet sted.
Det som du referere til kan måske misforstås. Når jeg rastartede kunne jeg koble op kablet hvis jeg først koplede op trådløst.
Jeg kommer nok ikke til at lave en recovery.
Fejl sikkert har jeg ikke prøvet og det kan jeg ikke komme til nu.
Jeg takker for tålmodigheden.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
27. april 2010 - 18:45 #9
Ok, er vist en af de it-bugs hvor helst skal sidde med udstyret for at gennemskue problemet.
Avatar billede comox Nybegynder
18. august 2010 - 18:42 #10
Jeg er mindet om at jeg har et åbent spørgsmål. Jeg ønsker foreløbig at lad det stå åbent. Tilstanden til min datter er sådan at det ikke er mulig at gøre noget med hindes netværk på lang tid.
Avatar billede comox Nybegynder
12. december 2010 - 19:10 #11
Beklager den lange tid der er gået siden sidst, det var ikke meningen.
Jeg har haft G550 på en anden tilsvarende router. En enkel gang var der en advarsel som jeg korter ned til "IP - adressekonflikt" En anden computer på dette netværk har den samme IP-adresse som denne computer", altså G550. De fleste gange har den koplet op uden problemer.
Men det her fik mig til at overvåge router med en 3.die pc. Det viser sig at når det er problemer så får trådløs og kablet tilkobling samme IP - adresse. Når ikke der er problemer så har de hver sin IP - adresse og MAC.
Om det er et problem hos G550 eller ved router er jeg ikke sikker på. Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan jeg vil komme rundt dette. Den seneste firmware til router er en beta version så den vil jeg ikke bruge. Men jeg vil prøve at give G550 faste IP-adresser og så se om det holder.
Jeg tror at jeg har funden grunden til problemet, men er ikke helt sikker på løsningen.
Den som fulgte med giver jeg 30 point.