Avatar billede snakes Nybegynder
30. marts 2010 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

æ ø å i Concorde V4

Hej,

Sidder med Win XP og Concorde v4 og kan ikke taste æ ø å i Concorde. Alt er sat til Dansk under internationale og sproglige indstillinger. Hvis jeg laver en chcp i DOS kommer Aktiv tegntabel frem med 1252.

Æøå kan sagtens skrives i alle windowsbaserede programmer.

Mangler et hurtigt svar please.

På forhånd tak

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 15:30 #1
Code page skulle gerne være 850 eller 865.
På den XP jeg arbejder på angive chcp 850. Men hvordan man ændre det i XP kan jeg ikke huske.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
31. marts 2010 - 08:41 #2
Hejsa,

Du skal ændre i sproglige indstillinger under ikke unicode/non unicode programmer.
Hvis den allerede står til dansk, og din chcp melder andet end 850, så prøv at sætte indstillingen til engelsk.
Genstart så og sæt den så til dansk og genstart.
Nu burde den være der...
Avatar billede arboesaidy Nybegynder
18. august 2010 - 13:48 #3
du skal finde en SKRIFTTYPE der har æøå.
default er der ofte en terminal skrifttype (primitiv)  i konsollen. Dette gælder for mange andre editorer/tekstvinduer end concorde v4.