Avatar billede patrickbeck Nybegynder
29. marts 2010 - 21:43 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Vordering af website

Hej..

Jeg har lige sidde i nogle dage og lavet en ny hjemmeside til mit firma men syntes at jeg er ved at stirre blid på det og kunne godt bruge en vurdering fra andre.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. marts 2010 - 21:58 #1
Den er super ;o)
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
29. marts 2010 - 22:13 #2
takker og dejligt at høre efter alt det arbejde
Avatar billede nemlig Professor
29. marts 2010 - 22:18 #3
Jeg kan også godt lide, at der ikke er en masse unødvendigt pladder ;o)
Avatar billede conz Juniormester
29. marts 2010 - 22:19 #4
Er det bare mig, eller er der intet link?
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
29. marts 2010 - 22:28 #5
ups... glemte det i farten... her kommer det.

http://playasmile.comze.com/

thai delen virker ikke endnu og produkter da thai ikke er min stærke side og produkterne lige skal udvælges.
Avatar billede conz Juniormester
29. marts 2010 - 22:40 #6
Kan ikke komme på den lige nu, får en "server busy"-besked.

Ah, så kom den.

Vil mene at den virker lidt uoverskuelig lige ved første øjekast, nok pga de mange farver og alt det skæve - men nu er det jo et site for børn (?).

Ville nok lave menuen så man kan trykke på hele knappen og ikke kun teksten.
Håber da heller ikke at du der skal være vildt meget indhold, for der er da ikke så meget plads midt i den lyserøde firkant? Der er fx ikke så meget plads til billeder eller videoer?

Men egentlig meget pænt, måske ton lidt ned for farverne, eller gem den som en anden format, fx png, for farverne bliver ikke gengivet ordenligt, og det gør sitet rimelig rodet.
Og så måske gøre det hele lidt større, det fylder faktisk næsten lidt for lidt.

Så:
Gør hele menu-knappen trykbar.
Måske lidt større "indholdsområde"?
Anden filformat til div. billeder.
Måske udvide lidt?

Ellers syntes jeg det er meget pænt.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
29. marts 2010 - 23:18 #7
hvad opløsning kører du med?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 00:32 #8
Denne anmeldelse er nok temmelig hård kost
- men vel bedre at det bliver sagt på et tidligt tidspunkt, ikk : )

Jeg får altså nogle uhyggelige signaler...

Dels splash-siden - de annonyme figurer med de lange skygger ligner en illustration til en kriminal-historie i Ekstrabladet...

Dels "children" + "adult entertainment" = børneporno !!!
- Split det evt. op i 2 helt separate sites.

Du bør nok også få en (mere) engelskkyndig til at gå teksterne igennem:
F.eks: "Read all about the secure way to use our equipment"
- Siger faktisk, at det er farligt...

Og det er ikke Services, men Products

Hvad betyder "Play A Smile" - det ligner en sætning, men giver ingen mening.
"Play To Smile" , "Play And Smile" , "Play - Smile"
Avatar billede mikaelch Novice
30. marts 2010 - 00:37 #9
Nu er det jo børn , hvorfor ikke have en kontaktformular på siden , det er e del lettere end out look ekspres'

Forklaringer er for korte hvad tilbyder i ?

Intet tekste forside

Søgemaskiner elsker tekst lig mere på alle sidere
Avatar billede eskdecay Nybegynder
30. marts 2010 - 00:38 #10
Umiddelbart har jeg nok de samme punkter som betalyte, især det med knapperne hvor det måske ikke kune bør være teksten der er links.
og så en tilføjelse: For læsevenlighedens skyld, ville jeg personligt vælge en anden skrifttype uden fødder - Det kan nemlig meget nemt blive besværligt at læse nå bogstaverne er den størrelse som de har.
Måske du også bør ændre farven på "Play a Smile" til at matche "smilet" - men kan rigtig godt lide de forskellige farver på menuen.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
30. marts 2010 - 11:39 #11
ærlighed kommer man længst med og der er ikke noget der er hård kost. :)

jeg kan godt følge din i din "adult entertainment" og det er helt sikkert jeg bare holder den til børn.

med det engelske så har du ret i at det skal gås i gemmen.

"Play a smile" skulle betyde det samme som "play and smile" bare en kort udgave.. ville kigge ind på det og finde et ord der giver en fuld betydning for websitet og firmaet.

menuen er jeg i gang med at lave om... var heller ikke tilfreds med de skygger..

der er en kontakt formular. Der er et link på kontakt siden til formularen. Måske ikke så tydelig som det skulle være.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
30. marts 2010 - 14:16 #12
Jeg har nu lavet om på de ting der er blevet sagt.. tror jeg.. lol lol

jeg kunne godt tænke mig at i kigget på det og fortælle om der er noge jeg har glemt før jeg går videre med at lave resten af hjemmesiden.

http://playasmile.comze.com/
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 14:33 #13
MEGET bedre - Super flot!

Én lille ting: Du kan undgå de stiplede streger omkring dine links i menuen, med denne css:
A {outline:none;}
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
30. marts 2010 - 15:02 #14
menuen er lavet i photoshop og der ligger ikke noget css endnu så alt tekst er billeder... jeg kan ikke se nogle streger når jeg kigger... forstår ikke hvorfor det kommer
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
30. marts 2010 - 15:04 #15
kan det være skrift typen?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 16:35 #16
Nej, det er simpelthen browsernes måde at vise hvilket link som er "aktivt", for folk som bruger TAB-knappen i stedet for en mus. Du kan se dem, hvis du klikker på et link, men ikke slipper knappen.
- eller ved at trykke på TAB en bunke gange selvfølgelig

Så det jeg foreslår er egentlig at ødelægge denne funktion
- bare for at få det til at se godt ud. Altså et noget tvivlsomt råd...

Et bedre råd, måske:

Jeg ville sætte produktgrupperne op i menuen - istedet for de relativt ubetydelige elementer som: "home, about, contact og sitemap".
- disse skal selvfølgelig være der et sted, men ikke på så fremtrædende en plads.
Menuen burde i stedet indeholde: "Bouncy castels" og "Mini pools" og hvad der ellers var af sjove varegrupper...
- Og du har jo allerede vist at du bliver bedre og bedre til at lave grafikknapper : )
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
30. marts 2010 - 16:52 #17
takker T4NK3R

ja nu ser jeg hvad du mener...

Det andet råd du kom med var en ide og nu du jeg bliver "bedre" til grafikknapper så tager jeg da lige en nat mere :)

som du siger så ville det være godt at have det af betydning derude og det af mindre betydning et eller andet sted... så væk med sikkerheden... he he

vender jo nok snart tilbage med noget nyt så..
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 19:12 #18
Læg mærke til at jeg netop ikke fjernede "sikkerheden" fra menuen.
- det gjorde jeg faktisk i første udkast, men forbarmede mig : )
Nok meget godt, at man kan se at netop dén, anses som menu-værdig.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 22:15 #19
Jeg vil anbefale dig en teksttype i logoet, som er mere rund i det. Det bliver noget kantet og kedeligt at se på. Dit logo bør fx være farverigt i samme stil som resten af siden eller simpelthen mere tilpasset sidens "børne"-stil.

Fine, kreative knapper. Men hvor er alt indholdet...?

  // Steeven
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
31. marts 2010 - 13:40 #20
Der er også lidt valideringsfejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http://playasmile.comze.com/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

F.eks. Har du ingen doctype, og du mangler alt attributten på dine billeder.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
31. marts 2010 - 21:22 #21
hejsa igen, igen..

nu har jeg lavet et nyt design.. der er ikke nogle link der virker eller noget tekst da jeg lige ville have et godt design først.. men kig på det og giv en mening.

http://playasmile.comze.com/
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
31. marts 2010 - 21:23 #22
emfr08ab denne her kigget jeg lige efter fejl.. takker
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
31. marts 2010 - 21:25 #23
jeg tænker på at lave hele bunden om... syntes ikke den passer helt ind mere...
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2010 - 23:51 #24
Knapperne blev lidt kedelige (grålige) ?
- og teksten på dem bør vinkles ligesom "brædderne"

Og hvad med en pæl de kan sidde på, ála disse:
http://gregzrust.com/img/awayfromwork/signs/sign_pole_after.jpg
http://www.sv-galena.com/Trip4/Log6/Sign3.jpg
http://www.sv-galena.com/Trip4/Log6/Sign4.jpg

Og byt om på contact og safety ikonerne, så sheriffen (med stjernen) står for safety, og fyren der læser, læser MIN mail : )
(og ku' "home" kunne ikke illustreres med en lille hoppeborg?)

Fonten "MS comic sans" er rocker-grim (men det er nok bare mig..?)

Hvad med "Play 2 Smile"

Jeg tror også du vil blive ked af indramningen af content-området, når du begynder med længere "artikler" - produktbeskrivelser med billeder osv..
- vil du sætte en scroll-bar indenfor rammen ?

Ja. Jeg bliver aldrig tilfreds : )
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 00:15 #25
nej tilfreds bilver man aldrig.. men så kender du også til det at man bare køere i det samme og samme lo.t

nej jeg kan heller ikke lide "MS comic sans" men en sadge det kunne være godt men er meget sikker jeg går tilbage til den gammel skrifttype.

jeg var så sikker på jeg havde flyttet ham stjernen... må have sovet et kort øjeblik.

Nej jeg ville ikke have nogen scroll-bar... hader dem som do hader "MS comic sans". men der skal ikke være så mange billeder da det kun er lidt information om det der udlejes og nogle få billeder.. max 3 billeder.

den kære pæl du viser mig har jeg prøver at lege med for syntes det var en skide god ide.. men den passet bare ikke til det i toppen så jeg gav op.. tror jeg ville lave et eller andet sjovt til top menuen så den kære pæl kan komme ind.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 02:39 #26
så er der endnu et design klar og dette er jeg meget godt tilfreds med, men tag endnu et kig og fortæl hvad ser ses :)

http://playasmile.comze.com/
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 02:44 #27
der er kun lige et par små timg som menuen i bunden hvor det blå rollover skal være rundt i hjørnerne og pælen der lige skal laves en flot kant rundt om pælen.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 11:56 #28
Tæskelækkert!
- Du er eddermame flittig : )

Hvad hedder fonten - den er helt perfekt til sitet : )

Og god idé med "special offer" lige dér hvor opmærksomheden er størst - super!

Men.. (åh nej!)
Kunne pælen ikke komme op igennem en saftig grøn tot græs i stedet for.. en vulkan?
- det er jo mest legeredskaber til udendørs brug - på græs!

Og, som du selv nævner, kanterne på pælen, særligt "skiltene"
- kan simpel "antialias" ikke fixe de skarpe sav-takker ?

Og top-baren - himmelblå ?
Eller bedre, slet ingen baggrundsfarve - forstyrrer den ikke bare ?
- sprog-flagene er jo lette nok at få øje på, de behøver ingen hjælp..

Kunne smil-logoet ikke sættes på toppen af pælen - ála hovedet øverst på en totem-pæl...
Måske en stor gul smiley ?
- Alle børnetegninger har jo en stor gul sol i øverste venstre hjørne - sådan ER det bare!
http://www.ezbiodiesel.com/SMILE.jpg
http://www.bia2.com/ramona/wp-content/uploads/2008/02/smile.gif

Pælen er kanon - tegneserie-agtig - man kan ikke undgå at smile!
Men måden skiltene er placeret gør det svært at udvidde med nye, når forretningen vokser...
Jeg har fundet et eksempel på samme slags navigator:
http://hiddenvalleyteens.com/page_alive.html (det lyder lummert, men er ikke porno)
Dine "skæve skilte" er meget bedre end deres, men deres er lettere at bygge videre på...
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 14:02 #29
Det er godt nok svært at følge med, så hurtigt siden bliver ændret -  det bliver rigtig hurtigt rigtig godt.

Din logotekst passer supergodt!
Valget af sprog er nu ikke ligeså fremhævet som før, hvilket virker bedre, og det passer ind i sidens design.
Dine hover-effekter er lækre.

Skiltet er en rigtig god ide. Jeg kan godt følge tegneserietankegangen, og det passer rigtig godt ind, og er en yderst brugervenlig måde at få overblik på. Som det også er nævnt, bør kanterne på skilte og pæl lige høvles lidt til, så der ikke længere er alle de skarpe hak og kanter.

Din baggrund på de forskellige elementer er nu blågrå. Jeg vil foreslå dig en mere farvet farve, for meget af der farverige forsvinder fra siden med en tør grå baggrund.

Runde hjørner er en god ide, som du nævner.

Nu glæder jeg mig til at se, hvordan du vælger at sætte overskrifter og indhold ind på selve siden.

Dit projekt tegner rigtig godt og flot. Pas på, at du ikke mister det farverige og spændende visuelle førstehåndsindtryk.

  // Steeven
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 14:03 #30
mærkelig hjemmeside eller mærkelig måde den er bygget op på.. men kan også godt lide den pæl og græsset. Men som du selv siger så er de skilte ikke så gode...

det med smil logoet i toppen af pælen det bryder jeg mig ikke om.. tror ikke det bliver godt men måske man kunne sammen sætte den blå himle i toppen af pælen og lave en smiley sun der næsten går ind i toppen af pælen.

Skrift typen jeg har brugt er Kristen ITC, det eneste jeg syntes er et problem er når det er tal... i adressen skulle post nummeret være 46180 men det kan være lidt svært at se... kan måske laves godt hvis man sætter en lille smule mere afstand på tal.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 14:34 #31
De vigtige tekster - Email, adresse, telefon, postnummer osv, SKAL være tekst
- så man kan copy-paste dem - ellers går det galt hver tredie gang.
Men behøver de at ligge dér - er det ikke netop den slags Contact-siden er til ?
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 15:02 #32
T4NK3R hvordan laver jeg antialias i photoshop... syntes ikke at kunne finde noget så man kan antialias layers?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 15:38 #33
Det ved jeg desværre ikke, jeg bruger PSP (og sjældent!)
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
01. april 2010 - 20:29 #34
jamen da jeg næsten havde det næste klar så gav hukommelsen op og lukke photoshop før jeg noget at gemme det hele.. men jeg fik gemt billeder så før jeg laver det igen kan der jo lige tages et kig og gælder mig til at høre om det :)

http://playasmile.comze.com/
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 20:52 #35
Solen er lidt æggeformet (i anledning af påsken ?)
- og ku' godt være lidt gulere... ála denne:
http://www.bia2.com/ramona/wp-content/uploads/2008/02/smile.gif

Og "himlen" måtte godt være en anelse mere blå.

Ellers er det PERFEKT !

God idé med "blomsterne" i græsset : )
(Sitemap er lidt utydelig (på min skærm) => rød ?)

Og nu er det muligt at sætte en Y-scrollbar på content-området ved overflow.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
04. april 2010 - 14:45 #36
så fik jeg lavet det igen og nogle rettelser... Solen og himlen er den samme.. solen kan jeg godt lide men himlen skal være mere blå.

Der er kommet noget tekst på så i kan se hvordan det ser ud og der er kommet link på.

http://playasmile.comze.com/
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 23:55 #37
Jeps - lige i øjet.

Klar identitet: Det er sjovt, vi ved hvor det sker - og viser det gerne frem!

Men husk at få én til at rydde op i det værste "engrish" : )
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 00:12 #38
Men find lige en anden skrifttype til teksten.
Avatar billede patrickbeck Nybegynder
05. april 2010 - 02:10 #39
he he jeg har fundet en til at klare mig "engrish" og så må vi håbe det bliver bedre :)