Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
29. marts 2010 - 16:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farve Laser printer eller Farve laser Label Printer...?

Hej alle eksperter,

Jeg er på jagt efter en professionel printer til at lave labels der kan klistres bag på spraydåser, malerdåser og meget mere.

Men ved ikke hvor jeg finder sådan en printer...

Venlig hilsen
Michael Laursen
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2010 - 18:40 #1
Er det sådan en du eftersøger?
http://global.dymo.com/daDK/Categories/LabelWriter-printere.html
Er det til noget professionelt du skal bruge det?
Har på et tidspunkt læst, at det koster kassen at printe med sådan en labelprinter. Labels er hundedyre til den, så hvis det kun er til noget hjemmeprint, så havde jeg købt en almindelig printer, og fundet noget papir med limbagside man kunne printe på. Det findes helt sikkert. Og har du en papirklipper, så går det som en leg.
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
29. marts 2010 - 18:57 #2
Hej Hr. Nummer,

Jo det er til professionelt brug. Er ved at undersøge hvad man selv kan købe. Det er noget i stil med denne som du sendte : http://global.dymo.com/daDK/Products/LabelWriter_4XL.html

Det skal dog være som farveprinter... Men måske det er bedre og billigere at bestille dem som tryk i stedet... der er også noget med holdbarhed i lablen da der kommer olie, maling og meget andet på... så almindelige papirlabels holder ikke...

Men tak for hjælpen... kom gerne med flere indputs...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. marts 2010 - 08:51 #3
En af de førende indenfor dedikerede labelprintere til "kontorbrug" er Zebra: http://www.zebra.com/id/zebra/na/en/index/products/printers.html

Men der er også Intermec, der f.eks. producerer bagagetag printere af typen du bruger i lufthavnen - og de kan da være svære nok at slippe af med: http://www.intermec.co.uk/products/printers_media/index.aspx

Jeg tror du skal kigge lidt på deres sider, og så tage dirkete kontakt til en af deres forhandlere for at høre, hvad der tilbydes til "det brede marked". De kan ganske givet levere de labels du skal bruge, men prisen skal jo også være fair... Og så er jeg iøvrigt ikke spor sikker på de kan noget med farve...

Nu er malerspande og spraydåser næppe det sværeste at klistre noget på - men det kunne tænkes der var en let olieret overflade, hvor der kræves speciallim... - det vil de også kunne vejlede i.

Skal vi helt over i den anden grøft, skal du måske bare kigge dig om efter en helt almindelig A4 farvelaserprinter, og så købe en flok Avery labels i rette størrelse. Sådanne labels tager godt nok imod en fedtet oliehånd, men mon ikke fortsat teksten er læselig bagefter...
Avatar billede Hr_Laursen Nybegynder
07. juli 2010 - 20:08 #4
Jeg lukker denne tråd...