Avatar billede permarer Nybegynder
26. marts 2010 - 19:37 Der er 8 kommentarer

Boot failure from previous device!

Boot failure from previous device. Boot failure.
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device.
Press any key when ready.

Det er hvad min skærm viser når jeg starter min PC.

Jeg har formateret en ny Maxtor PATA 160 Gb harddisk, jeg har også partitioneret den så der er 6 drev og formateret drevene.
Det har jeg gjort på en PC som kører med XP home e...
som slave kan jeg se alle drevene, men når jeg sætter den i som master og sætter min Windows 7 i dvd drevet og starter min PC sker der ikke andet end ovenstående. Hvad går der galt??? HJÆLP!!!

Mvh. Per M.
Avatar billede permarer Nybegynder
26. marts 2010 - 19:48 #1
Boot failure from previous device...
Jeg har sat bios til at starte op fra DVDen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2010 - 08:06 #2
De to diske du har i pc er de af samme type?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2010 - 08:21 #3
Er dine drev drev opbygget korrekt? Det første drev som du vil installere dit styresystem på skal jo være forberedt til det (aktivt). Er du sikker på det er det? Som jeg ser det, ser det ud til, at de er logiske drev, og det er derfor du ser dem , når du sætter harddisk som slave. Og hvis det er tilfældet kan de ikke ses som boot drev.
En anden ting er jo du har forberedst din disk på en anden maskine med et andet styresytem og andet chipsæt, som jeg ikke tror du får noget godt ud af.
Avatar billede permarer Nybegynder
28. marts 2010 - 12:41 #4
Jeg har nu omformateret min nye harddisk, og den er aktiv, men du siger at man ikke kan formatere en ny harddisk på windows xp når man skal have windows 7 på den!!!
Hvad gør jeg så?
Avatar billede permarer Nybegynder
28. marts 2010 - 12:43 #5
desuden er der nu kun et drev for jeg vil lade windows 7 partitionere drevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2010 - 17:46 #6
Vi har nok misforstået hinanden lidt tror jeg. Jeg troede du havde forberedt disken på en anden computer, og så sat den i den nye.
Men det er måske ikke tilfældet?
Er c partitionen aktiv Med windows xp installeret skulle du kunne bruge den til din Windows 7 installation.
Avatar billede permarer Nybegynder
29. marts 2010 - 00:44 #7
Ja, Vi havde misforstået hinanden. Jeg har forberedt disken på den maskine jeg skal bruge den til, og nu har jeg fået installeret Windows XP på den og går nu videre med at installere Windows 7.
Jeg siger tak og slutter herfra.
God Påske

Mvh. Per M.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2010 - 14:43 #8
Det var godt.Du må også have god påske.