Avatar billede timelord Nybegynder
24. marts 2010 - 16:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Koble op til fjern server

Jeg har en kunde hvor en af brugerne på en XP maskine sidder på en lokation hvor han sedder med sin egen internet forbindelse.

Når han tænder maskinen får han dog tildelt en IP adresse og kan v.h.a. forbindelse til fjernskrivebord koble på på serveren.

Jeg har kigget overalt på hans maskine, men kan ikke umiddelbart gennemskue hvad han gør for at koble på fjern serveren.

Er der nogen her der kan lede mig på sporet af hvad jeg skal gøre??
Avatar billede overloaded Mester
24. marts 2010 - 16:28 #1
Har i husket at åbne port 3389 i routeren.
Avatar billede timelord Nybegynder
24. marts 2010 - 16:33 #2
Da jeg ikke selv har sat systemet op er jeg helt blankt på emnet.
Den tidligere IT mand har sat det op.

Mener du porten på klientens router?
Avatar billede overloaded Mester
24. marts 2010 - 16:51 #3
Den pc hvor serveren er sat op, skal man portforwarde til port 3389 for at klienten kan kan forbinde til serveren.
Avatar billede timelord Nybegynder
24. marts 2010 - 19:52 #4
Der er allerede en PC som kan, mit problem er at jeg ved ikke en skid om emnet og kan ikke finde ud af hvordan jeg får en anden sat op til det samme.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. marts 2010 - 22:58 #5
Er lidt i tvivl om hvad det er du mener. Men du kan oprette forbindelse til en anden computer. f.eks. firmaets terminalserver, ved at bruge Forbindelse til fjernskrivebord

Du kan åbne programmet ved at skrive mstsc i en kør... kommando.

Når programmet er startet op, så skriver du IP adressen som du vil oprette forbindelse til i computer felter og klikker på knappen Opret forbindelse (IP adressen er dit firmas offentlige WAN IP).
Alt efter hvilken version af server der tilgås og versionen af mstsc kan du komme ud for at du skal bekræfte at du vil oprette forbindelse et par gange.

Når du har oprettet forbindelse og du gerne vil lave en genvej, så klik på indstillinger >> knappen og klik derefter på Gem som... knappen. Vælg et navn til genvejen og indtast det i filnavn feltet og klik derefter på Gem knappen.
Avatar billede osdata Nybegynder
25. marts 2010 - 08:08 #6
Enten må der være NAT'et en port ind til serveren eller også er der en tunnel.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede timelord Nybegynder
25. marts 2010 - 11:35 #7
Altså som jeg ser det!
Computer et (den der kan) startes op og får tildelt en IP fra routeren.

På skrivebordet har han en ikon til serveren(fjernskrivebord) og under opstart oprettet den to netværksdrev.

net use v: /d
net use v: \\192.168.17.2\data /user:administrator xxxxxx
net use x: /d
net use x: \\192.168.17.2\edcs /user:administrator xxxxxx

Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan maskine kan få adgang til IP 192.168.17.2 da det jo må være serverens IP

Jeg er blevet bedt om at få en anden XP maskine til at gøre det samme.
Avatar billede nickx Nybegynder
04. april 2010 - 15:21 #8
Du skal oprette forbindelse ved hjælp af
"Forbindelse til fjernskrivebord" som findes under fanen
programmer>tilbehør

Der skal du du skrive serverens ipadresse og du
vil blive bedt om at indtaste legitimationsoplysninger
(brugernavn og adgangskode).

Jeg kan ikke helt huske hvordan man opsætter serverens
legitimationsoplysninger for brugere som vil logge sig på
via nettet. Hvem kan huske det??Det kunne da være rart at
få det frisket op? Jeg mener du skal være koblet på serveren
som administrator - og man evt. kan gøre adgangen fra nettet
MAC-specifik?
Avatar billede timelord Nybegynder
04. april 2010 - 17:42 #9
Jeg har faktisk fundet ud af noget mere. På serverens lokation står der en Draytek 2910 VPN router. Så jeg går ud fra at de bruger VPN. Hvor kan jeg finde oplysninger på serveren som fortæller mig hvordan jeg kobler på serveren via VPN.
Avatar billede timelord Nybegynder
13. april 2010 - 08:54 #10
Er der ingen der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede timelord Nybegynder
07. september 2010 - 11:47 #11
Lukker