Avatar billede tj-j Nybegynder
23. marts 2010 - 21:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tekstbaseret vandmærke og kryptering af PDF

Hej,

Jeg har ledt efter løsninger, som skal lægge navn i en PDF som vandmærke, og efterfølgende pålægge en selvvalgt kode.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Skal man lave dem on the fly eller er det faktisk muligt at lægge det tekstbaserede vandmærke i en eksisterende pdf? Skal hjælpe en kammerat med at forhindre piratkopieringen af kommende e-bøger.

Hvad er den bedste løsning I kender, det skal måske ikke engang laves i PHP?

Mvh Jannik
Avatar billede coderdk Praktikant
23. marts 2010 - 22:56 #1
fpdf kan vel, og der er et addon til beskyttelse: http://www.fpdf.de/downloads/addons/37/
tcpdf kan måske også, og den er bedre ;)
Avatar billede tj-j Nybegynder
30. marts 2010 - 01:03 #2
Smid gerne et svar, så får du pointene. Jeg fandt ud af det jeg skulle med fpdf. :)
Avatar billede coderdk Praktikant
30. marts 2010 - 01:15 #3
Ok :)