Avatar billede Juventino Nybegynder
19. marts 2010 - 20:10 Der er 7 kommentarer

HD 1080p HDMI-kabel, hvor?

Hej, jeg kunne godt tænke mig at købe en HDMI-kabel til at se Blu-Ray film på, det skal være en på 10-15 meter, men de koster sku sindsygt meget, jeg kunne ikke finde nogle billigere end 8-900 kr. Det er sgu da sindsygt meget at betale for en kabel man, er der nogen der kender et sted hvor man kan få dem billigere men stadigvæk samme kvalitet (1080p Blu Ray kvalitet) ????
Avatar billede JArndal Nybegynder
19. marts 2010 - 20:21 #1
tror desværre ikke det fås sindsygt meget billigere.
15 meter er da også noget af en længde! :)

Men tror minimum de koster 700 de fleste steder. Jeg kan i hvert fald ikke finde det billigere på google :(

Men kan da være der er nogen andre, der kender et knaldtilbud et sted ;)

JArndal
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
19. marts 2010 - 20:46 #2
Som forbrugerrådet (mener jeg ) har testet er der ingen forskel på HDMI kabler, lige meget hovr meget guld kablet er belagt med :) - ta' i enten jem og fix eller bygma eller ligne, de har HDMI kalber til omkring en 100 kr
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. marts 2010 - 21:23 #3
Harald Nyborg har 10 meter til 169kr. 5m til 99kr. 2m til 59kr, 1m til 39kr.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
19. marts 2010 - 21:36 #4
jeg mener at så snart du kommer over de 10 meter så forvrænges signalet.
Avatar billede JArndal Nybegynder
19. marts 2010 - 23:30 #5
der kan læses lidt om hdmi-kabler hér: http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech_HDMI&ML=846
Avatar billede nfssister Forsker
20. marts 2010 - 22:25 #6
http://www.av-connection.dk/?PGr=863&ML=785

Det kan fåes i op til 20 meter. Selvom jeg godt nok har mine tvivl ved den afstand. Normalt siger man 10 meter, og så stopper festen. Men derfor kan det godt være det virker det kabel.

Men prisen kommer du ikke uden om. og ja der er IKKE forskel på om du køber et kabel til 100 kr eller 700 kr, men du kan altså ikke få et 15m kabel for 100 kr :)
Avatar billede Ekspertenfranord Nybegynder
22. februar 2011 - 19:19 #7
Måske lidt sent, men du kan få et 15 meter HDMI kabel til 289 kr. der kan trække 1080p her:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/standard_speed_hvidt_hdmi_kabel_15_m_4574_da.html