Avatar billede prodigychild Novice
18. marts 2010 - 16:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med Internet Explorer i Windows 7 Pro 64-bit

Hej

Jeg har et problem med Internet Explorer 8.

Jeg har købt en version af Windows 7 Professional 64-bit som jeg har installeret på en HP Elite 9461.sc. Jeg har hentet og installeret de drivere som HP har udviklet til Win 7 og denne maskine.

Problemet er:

Når jeg bruger den alm. 32-bit version af Internet Explorer i Windows 7, vil IE ikke åbne nye vinduer, eller vinduet åbner, men det står bare med hvis skærm og "tænker".

Når jeg prøver at åbne samme vindue i IE8 64-bit, så vil den gerne åbne vinduet. Men at skulle bruge IE8 64-bit uden flash mm. holder ikke.

Firefox kan også åbne vinduer.

Jeg bruger Kaspersky 2010 Internet Security på systemet. Jeg har allerede søgt alverdens sider. Jeg har prøvet deaktivere Kaspersky, jeg har tilladt pop-ups i både Kaspersky og IE8.

Problemet er pænt irriterende, da jeg skal veksle mellem browserne hele tiden.

Jeg er ikke intresseret i forslag vedr. andre browsere, er udelukkende intresseret i at få IE8 32-bit til at fungere.

Håber at der er nogen derude der kan være behjælpelige :)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 08:08 #1
det er sikkert dine tilføjelsesprogrammer der driller

start browseren
funktioner
administrer tilføjelsesprogrammer
deaktiver dem og aktiver en af gangen indtil du har synderen

der er lavet et lille flytbart program der hedder fixwin men om det kan reparere det vides ikke men må prøves

http://www.alt-til-windows.dk/?FixWin/Reparation/Programmer/985

m.v.h
Avatar billede prodigychild Novice
19. marts 2010 - 08:34 #2
Super, tak for svaret. Jeg prøver senere i dag og vender så tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 08:35 #3
du kan også prøve at nulstille din browser

star tbrowser
funktioner
internetindstillinger
avanceret
nulstil

luk browseren og start den op igen og lav de indstillinger du vil.
Avatar billede prodigychild Novice
19. marts 2010 - 09:54 #4
Det gjorde desværre ikke tricket..

Jeg har gjort som du beskrev i den første kommentar, deaktiverede alle tilføjelsesprogrammer. Udover det har jeg flere gange nulstillet browseren de seneste dage. Prøvede lige endnu engang at afinstallere Kaspersky IS, men heller ikke held der.

Jeg søger videre som en gal på diverse fora. :o)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 16:26 #5
der er det her program der måske kan lave tricker for dig

fixwin hedder det et stykke ned

http://kwshop.co.kr/p_images/SATA_LOCK_front.jpg

det er et program du kan kopiere og flytte så det er ligegyldigt hvor det ligger

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 16:27 #6
beklager en forkert link

her er den rigtige

fixwin 1.2

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

m.v.h
Avatar billede hherskind Mester
15. maj 2010 - 05:29 #7
@treatmenice
Tak for et godt råd om tilføjelsesprogrammerne! I mit tilfælde kunne jeg ikke længere bruge "Tilbage" knappen, når jeg var i Gmail. Alle andre steder kunne jeg godt.

Kiggede på FixWin programmet, men det kunne tilsyneladende ikke fixe det problem. Kastede mig så over tilføjelsesprogrammerne, og det viste sig at være AVG Safe Search, der skabte balladen.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2010 - 08:25 #8
ok jeg går så ud fra det er løst.
men ellers ser du bare væk fra jeg har lagt et svar til lukning af spørgsmål.

der sker jo heller ikke noget ved at fjerne disse tilføjelsesprogrammer hvis man har mistanke til at et af dem ikke virker efter hensigten
næste gang explorer mangler den installerer den bare den nævnte.

man skal jo også rydde op derinde af og til - hvis du har testet et eller andet med browseren lægger den jo en tilføjelse ind og den har du jo kun brug for 1 gang.

må håbe microsoft får rettet den lille bug i en ellers udmærket browser - jeg er i hvert fald en bruger af den
dermed mener jeg i den nye browser der er på vej - jeg vil ikke anbefale dig at teste. lad de ivrige gøre det for dig
m.v.h
Avatar billede hherskind Mester
15. maj 2010 - 09:02 #9
Nja, åbenbart ikke helt. Nu opstod problemet på en helt anden side. Kan man gen-installere IE8 oveni den gamle, korrumperede?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2010 - 09:59 #10
jo det skulle kunne lade sig gøre

http://support.microsoft.com/kb/957700/da

+
denne her

http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/support/faq.aspx

du kunne jo vælge at fjerne den helt og så lægge den ind igen

???

m.v.h
Avatar billede hherskind Mester
15. maj 2010 - 21:56 #11
Ahem. Iflg. Microsoft findes Explorer 8 kun i download til XP og Vista, mens Win 7 brugere henvises til den medfølgende version. Og jeg kører altså Win 7. Kan det tænkes, at jeg kan installere kun Explorer fra min installationsdisk? Eller at det bare ikke passer, at download-versionen ikke også dur til Win 7?
Se: http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/support/system-requirements.aspx
Avatar billede prodigychild Novice
07. oktober 2010 - 15:45 #12
Undskylder mit lange fravær fra tråden.

Jeg er ikke blevet meget klogere, jeg har gjort hvad der er blevet forslået i tråden. Jeg har endvidere søgt og søgt i diverse engelsksproget fora. Jeg er lige nu kommet frem til en midlertidig løsning. Jeg markerer vinduet som bare "hænger", jeg klikker ESC og trykker derefter F5 og opdaterer vinduet, og vupti... så kommer det savnet vindue. Men hvad der forhindrer en normal åbning ved jeg stadig ikke. Stadig point for et rigtigt svar :)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 17:10 #13
din løsning er nok at prøve med explorer 9 beta  som i 32 bit virker formidabelt uden nogen form for stop

jeg er efterhånden sikker på der var en generel fejl i explorer 8

husk nu sprog og rette bit

http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/download/ie-9/worldwide

efter jeg skiftede har jeg ikke haft en stopfejl
Avatar billede hherskind Mester
08. oktober 2010 - 03:40 #14
Tak for tippet om 9'eren! Den er godt nok hurtig!
- Og måske løser den så også problemerne fra IE8!?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 07:57 #15
det er jo en beta så du skal nok rette den lidt til men det er nemt
Avatar billede njweltz Nybegynder
13. januar 2011 - 08:39 #16
Problemet med Windows7 og Internet Explorer er alle de tunge og langsommelige sikkerhedsindstillinger. Skift browser!

Prøv denne danske udgave: www.mozilla.com/da/firefox/

Da jeg satte Firefox som standardbrowser var alle mine trængsler løst, og så er Firefox væsentligt hurtigere!
Avatar billede prodigychild Novice
14. februar 2011 - 14:48 #17
Der er ikke kommet nogen løsning på problemet, hvilket egentlig er mærkligt da det forekommer på samtlige WIN 7 64-bit systemer jeg har været i kontakt med. Jeg bruger nu selv ESC + F5 løsningen. Jeg har valgt ikke at give point i tråden, hvis nogen er uenige så må de sige til.