Avatar billede scorp-d Nybegynder
17. marts 2010 - 15:12 Der er 1 kommentar

Exchange Server 2010 Message Disposition Notifications(Message Read)

Hej.

Jeg ville høre hvordan man lettest kan tjekke for MDN'er på en Exchange server 2010 igennem C# ?

Kan selvfølgelig logge på og køre alle modtaget mails igennem, og tjekke for MDN'er, og sætte dem op imod afsendte mails, men ville være smart hvis der ligger en Interop-kommando til at slå et specifikt mail-id op!

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede scorp-d Nybegynder
17. marts 2010 - 15:54 #1
Hvis jeg nu satte "Return-Receipt-To", og "Disposition-Notification-To" til en mail-konto som kun blev brugt til det pågældende formål ville det være lidt lettere at have med at gøre.

Og så med en hook/event i Exchangen som opdatere en tabel indeholdende mail-id, recieved, og read.