Avatar billede big2T Nybegynder
17. marts 2010 - 08:32 Der er 12 kommentarer

Hentning af data fra harddisk

Min ellers dejlige HP Pavillion tx2010eo, har kastet håndklædet i ringen. Grafikchip'en er brændt af, og jeg er lige ved at skulle sende til rep. Desværre har jeg ikke en backup af data på harddisk, og mit spørgsmål er nu: kan jeg hente data ud ved hjælp af en anden computer?
Jeg kører Vista Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 08:35 #1
Er det en bærbar eller stationær?

Hvis det er en stationær, er det intet problem at smække disken over i en anden PC og køre dine ting ud den vej.

Hvis det er en bærbar, kræver du får fat i sådan et lille sæt, hvor du kobler den til USB. Eller du smækker den i en anden bærbar, men det er ikke sikkert at du får det til at virke, pga. driver osv til den bærbare.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 08:39 #2
hvis harddsiken kan spinne kan du

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43

der er også en anden vej men lad os lige se denne her først

m.v.h
Avatar billede callesen88 Nybegynder
17. marts 2010 - 09:07 #3
Punkt #2 : Du skal finde en, som kan køre bærbar, for hvis du kører en bærbar over en som er beregnet til en stationær pc, så futter man lortet af.

PS. Har gjort det.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 09:30 #4
http://olsens-it.dk/shop/usb-til-sata-177p.html sådan et sæt her, burde kunne gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 09:38 #5
#3
jeg kan også få en stationær til at futte af - man skal tænke sig om og gøre det rigtigt men svært er det altså ikke
Avatar billede big2T Nybegynder
17. marts 2010 - 09:55 #6
Havde tænkt mig at bruge min expansion port og så hooke up til en anden HP bærbar der kører samme OS, men derfra og fremefter... tja!! Det jeg mangler er en "køreplan" for hvad jeg gør hvis jeg får kontakt med HD'en... hvordan henter jeg de ønskede data ud.(lidt billeder af min børn etc.)
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 10:03 #7
Hvilket operativsystem kørte du med på PC'en, inden den stod af?
Avatar billede big2T Nybegynder
17. marts 2010 - 10:11 #8
OS = Vista Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 10:27 #9
Når du får koblet disken til, så vil der på PC'en hvor du har sat den til, være et ekstra drev. På dette drev, er der en mappe der hedder Brugere\"dit brugernavn"\ og her finder du mapperne Billeder, Dokumenter, Skrivebord osv, dem kopiere du ud på en USB-stick eller lign.
Avatar billede big2T Nybegynder
17. marts 2010 - 10:32 #10
Kan jeg bare uden videre hente data fra HD, uden at logge ind eller lign?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2010 - 10:53 #11
Ja det skulle du meget gerne kunne, med mindre du har kørt noget BitLocker, men det findes ikke i Windows Vista Home Premium.

Det er ikke anderledes end når du slutter en USB-stick til din PC.
Avatar billede big2T Nybegynder
17. marts 2010 - 11:10 #12
Jamen så giver jeg den da bare lidt gas. Tak til alle for hjælpen... og ikke mindst wiseguy_18.  ;O)