Avatar billede fiffi Novice
16. marts 2010 - 16:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Intranet på filserver

Jeg skal gerne have oprettet et lille lokalt intranet på en filserver. Jeg er ikke så hooked på en html-løsning, da det gerne skulle være muligt for alle brugere at tilgå indhold, samt redigere i det. Det nemmeste var at oprette et lille website med et CMS-system, men mine oplysninger må skal ligge lokalt.
Vi anvender Officepakken.
Er der nogen der har et bud på hvordan det eventuelt kunne laves.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2010 - 17:46 #1
Hvad skal indholdet være? Du nævner Office-pakken - kunne det være en userform med valgmuligheder?
Avatar billede fiffi Novice
16. marts 2010 - 17:50 #2
Jamen det skal være lidt tekst, måske nogle grafer. Lidt som en sædvanlig hjemmeside.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2010 - 18:00 #3
Har du prøvet at arbejde med Userforms?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2010 - 18:02 #4
Har du prøvet at arbejde med Userforms? (VBA) - som sagt kunne det måske være en mulighed...
Avatar billede fiffi Novice
16. marts 2010 - 20:30 #5
Når du skriver userforms, er det så forms du kan lave i fx. Word VBA, eller hvordan. Jeg har arbejdet med forms i både Excel, word og Access.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2010 - 22:40 #6
Ja - vi mener sikkert det samme. Har du prøvet at integrere de forskellige applikationer via "referencer"?
Avatar billede fiffi Novice
16. marts 2010 - 23:26 #7
Nej egentlig ikke. Hvo'n det ?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2010 - 08:30 #8
KORT FORTALT:
Hvis du forestiller dig en Userform genereret i Word. I denne er der jo umiddelbar ingen problemer med at hente data fra Word-dokumenter. Det "bliver jo i familien".

Hvad nu hvis man også ønsker data fra regneark eller database, hvor disse ønskes beregnet på basis af valg i Userformen? Så vil referencer kunne muliggøre dette - idet ref. sættes i VBA-projektet til de ønskede applikationer.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
20. marts 2010 - 22:53 #9
Hej

Har du overvejet at anvende sharepoint WSS delen, da den kan både have filer og intergrese i Office pakken. Ligeledes har man en SBS server fra MS så kommer det hele med licenser ad den vej?.

/MrBarnes.
Avatar billede fiffi Novice
24. juni 2012 - 11:50 #10
Lukker spørgsmålet