Avatar billede michaelhansen22 Nybegynder
15. marts 2010 - 20:35 Der er 7 kommentarer

Digital TV-boks

Hej allesammen.

Jeg har købt en digital tv-boks i anleding af "Det nye tv-signal".
Jeg har forbundte min tv-boks med mit fladskærms tv, via et HDMI kabel.

Hver gang jeg tænder mit tv kommer der en servicemeddelelsehvor der står: "Advarsel; Modtageren vil nu teste indstillingerne på dit HD TV. Dette kan tage et par sekunder og skærmen kan blive sort i et par minutter.
Tryk OK for at fortsætte."

Jeg synes det er lidt underligt, at TVet skal lave denne test hver gang det bliver tændt..
Det tager ikke lang tid, men jeg synes bare det er en smule irreterende, og hvis der sidder en med et muligt svar ville det være skønt hvis du gider dele det.. :-)

PS. min TV boks er en Thomson "Digital HD receiver DT12012"
Avatar billede kimtheman Novice
15. marts 2010 - 22:14 #1
Mon ikke det er en indstilling i Tvét?
Avatar billede michaelhansen22 Nybegynder
18. marts 2010 - 13:35 #2
Før jeg fik den digitale box var der intet problem.. Men jeg har på fornemmelsen det har noget at gøre med at mit TV ikke er full hd ready.
Avatar billede kimtheman Novice
18. marts 2010 - 13:54 #3
Ja men søgningen skulle vel kunne slås fra i boks eller tv skulle man mene.
Avatar billede kimtheman Novice
18. marts 2010 - 13:54 #4
Hvad hedder dit tv og boks? (model nummer osv.)
Avatar billede michaelhansen22 Nybegynder
19. marts 2010 - 00:07 #5
Jeg har prøvet alt hvad der hedder menu på både min boks fjernbetjening og på den fjernbetjening til mit tv.. men jeg har opdaget, at når jeg slukker for boksen og tv'et, så næste gang jeg tænder er der ingen søgning.. jeg har nemlig hidtil kun slukket for mit tv.
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2010 - 00:35 #6
jamen det er jo fint for det gør du vel hver gang for at spare standby strøm..
Avatar billede michaelhansen22 Nybegynder
19. marts 2010 - 08:04 #7
Ja det er jeg da begyndt på.. :-)